اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

اتحاد کشورهای اسلامی زمینه ساز شکست رژیم صعیونیستی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت اسدیه، اتحاد سران کشورهای اسلامی را زمینه ساز تحمیل یک شکست خفت بار دیگر به رژیم صهیونیستی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی در سخنرانی این هفته نماز جمعه اسدیه، احساسات جهان اسلام را متوجه چند مورد زلزله مرگبار در افغانستان و حملات دامنه دار رژیم صهیونیستی به شهر بی دفاع غزه خواند و گفت: اخبار تاسف بار زلزله افغانستان و آنچه امروز از پیامد حملات گسترده رژیم اسرائیل به ساکنین غزه مشاهده می شود به شدت آلام مسلمین را آزرده کرده و تحمل این مصایب بسیار غمناک و دلخراش می باشد. در این بین سکوت دولت های غربی در سیاست از بین بردن غزه و دفاع تمام قد از جنایات رژیم غاصب اسرائیل خشم ملل مسلمان را برانگیخته و حکم این است که سران کشورهای اسلامی پاسخ کوبنده ای به ددمنشی های یهود بدهند‌.

وی افزود: در جریان زلزله های اخیر هرات متاسفانه خبرهایی درباره کشته شدن تمامی اعضای یک خانواده و یا تعدادی از مجموعه یک کانون خانوادگی به گوش می رسد. در این وضعیت عموم وظیفه یاری رسانی به مناطق زلزله زده داشته و در دعاهای خود جهت گشایش مشکلات برادران مصیبت دیده استمداد بطلبند.

مولانا عبداللهی در ادامه سخنانش عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی گروه حماس را که کشته شدن تعداد زیادی از یهودی‌های متعصب و دشمنان سرسخت دنیای اسلام را موجب گردید، باعث افتخار همه امت دانست و اظهار داشت: متاسفانه صهیونیست‌ها به جای رو در رو شدن با رزمندگان فلسطینی در میدان نبرد، عکس‌العمل وحشتناک و مرگباری را از خود بروز دادند. جامعه بین الملل باید بداند که عملیات طوفان الاقصی یک پاسخ کوبنده به سال ها تجاوز، بمباران و کشتار زنان و کودکان بی دفاع و بیگناه بود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه، با بیان این مطلب که کشورهای غربی و حامی رژیم صهیونیستی اقدامات اسرائیل در بستن آب، برق و سوخت بر روی ساکنان غزه را دفاع از خود قلمداد می کنند، عنوان نمود: غرب گویا فراموش کرده است که رژیم غاصب اسرائیل در جریان اشتغال فلسطین، چگونه مردم روستای کفر قاسم را به گلوله بسته و بدون هیچ ترحمی، ده ها نفر را قتل و عام کردند. آنها در همه طول نیم قرن گذشته نیز رویه تهدید و ترور را تحت حمایت آمریکا و متحدان غربی خود پیش گرفته ‌اند.

مولانا عبداللهی در پایان سخنانش، اتحاد سران اسلامی در قبال مردم مظلوم فلسطین را زمینه ساز تحمیل یک شکست خفت بار دیگر به کابینه رژیم اسرائیل توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: ملت های مسلمان باید در شرایط حساس کنونی از خواب غفلت بیدار شده و طریقه وحدت طبق نظر قرآن کریم را در پیش بگیرند تا جلوی ظلم گرفته شود. تبادل نظر رئیس جمهور با ولیعهد عربستان و سایر کشورها کار ارزشمندی به حساب می آید.
ایران و عربستان جزو تاثیر گذار ترین کشورها در جهان اسلام هستند، لذا ضرورت دارد که مسلمانان در سوی واحد گام بردارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن