اهل سنت ایرانعمومی

اثرات مخرب سحر و جادو بر خانواده ها

آوای سنت: معاون آموزشی حوزه علمیه نشتیفان تعلیم القرآن، متوسل شدن به سحر و جادو را باعث از بین رفتن کانون گرم خانواده ها عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولوی محمد همیشه بهار در سخنانی با انتقاد از ترویج برخی اعتقادات دروغین و خرافه پرستی در جوامع اسلامی گفت: امروزه عده‌ای از مردم از سحر و جادو رنج می‌برند و این باعث پدید آمدن مشکلاتی در خانواده‌ ها شده است.انسان برترین مخلوق در روی زمین می باشد. خدای متعال به بشر قدرت و نیروی تشخیص داده است تا فرق میان خوب و بد را بشناسد، ولی عده ای مقام و جایگاه شان را فراموش کرده و تحت تاثیر خرافات و وسوسه‌های شیاطین و شیطان‌ صفتان قرار گرفته‌اند. یکی از ترفند‌هایی که باعث شده تا شیطان در انحراف انسان موفق عمل کند، سحر و جادو است. کسانی که فریب این شیاطین را می‌خورند هم دنیا و آخرت خود را بر باد می‌دهند.

وی در ادامه افزود: سحر و جادو به معنای فریب و پندار‌های بدون واقعیت و حقیقت مانند شعبده بازی به حساب می آید. علما اعتقاد دارند که کارهای امروزی مانند سحر و جادوی ساحران زمان فرعون است. سحر و جادو کردن دنباله روی از راه‌های شیطان و کفر است و در نتیجه سحر کننده برای اقدام به سحر و جادو باید داخل کفر شود. دین مبین اسلام و دیگر ادیان گذشته سحر و جادو را جایز نمی‌دانستند. اسلام سحر و جادو را جزو اعمال حرام و گناه کبیره می‌داند.

حضرت ابوهریره رضی الله عنه به نقل از رسول رحمت صلی الله علیه وآله وسلم، سحر و جادوگیری را در گروه کارهایی مانند شریک قرار دادن به خدا، قتل نفس، خوردن مال ربا و مال یتیم، فرار از میدان جنگ و تهمت زدن به زنان مومنه موجب گمراهی، هلاکت و نابودی انسان معرفی کرده است.

معاون آموزشی حوزه علمیه نشتیفان تعلیم القرآن با بیان این مطلب که حضرت عمر رضی الله عنه در زمان خلافت خود دستور داد تا ساحران و جادوگران را بکشند، اظهار داشت: این عمل عواقب بسیار بدی به دنبال دارد و لذا نابود کردن ساحران و جادوگران از دستورات دین مبین اسلام است.‌ یکی از عواقب بسیار بد و شوم سحر و جادو از بین بردن کانون گرم خانواده بوده و موجب جدایی زن و مرد می شود. پس بدانید و آگاه باشید شخصی که این مبادرت به انجام این کار می کند در واقع آن را به زندگی فرزندانش نیز سوق می بخشد.

این عالم اهل سنت یاد آور شد: زنان و بانوان ما باید به یاد داشته باشند که اگر رفتار عروس و داماد و یا خویشاوندان مطابق میل و موافق آنها نیست، باعث جدایی طرفین از یکدیگر نشده و با پرداختن به این اعمال زشت، محبت، عشق و علاقه میان دو جوان را از بین نبرند، چرا که روزی در پیشگاه باریتعالی پاسخگوی اعمال شان خواهند شد. نبی مکرم اسلام فرمایش می کند، رب متعال برای هر مرضی دوایی داده است. اهل ایمان باید برای حفاظت از سحر و جادو و دیگر بلاها، آیت‌الکرسی، آیات آخر سوره بقره، معوذتین، دعاهای مسنون و دعاهای صبح و شام را بخوانند تا مورد محافظت قرار بگیرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن