اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

احیای قرآن و سنت و ریشه‌کن کردن بدعت‌ها؛ مهمترین هدف امام حسین(ع) از قیام بود

آوای سنت : یک روحانی اهل سنت خراسان شمالی گفت: احیای قرآن و سنت و ریشه‌کن کردن بدعت‌ها؛ مهمترین هدف امام حسین(ع) از قیام بود.

رئوف آخوند احمدی، مدیر مدرسه علمیه اهل سنت توتلی راز و جرگلان بیان کرد: نهضت امام حسین (رضی الله عنهم) و یارانش سرشار از عبرت‌هایی برای زورگویان عالم است، فرزند رسول خدا(ص) علیرغم علم به سرنوشتی که در انتظار ایشان و اهل بیتش است، قدم در راه جهاد فی سبیل الله گذاشت.

وی افزود: درس‌هایی که از عاشورا گرفته می‌شود در کلام و منش و روحیات امام حسین و یارانش و همچنین تأثیر آن واقعه در فکر و زندگی مسلمانان نهفته است و کسی که با دقت به این واقعه بنگرد، درس‌های بسیاری را می‌توان از آن گرفت و با آن آشنا شد.

این روحانی اهل سنت تصریح کرد: یکی از اهداف مهم امام حسین (رضی الله عنهم) در قیام عاشورا آنگونه که در نامه‌های ایشان به اهل کوفه و بصره تصریح شده است، احیای قرآن و سنت و ریشه‌کن کردن بدعت‌ها و تلاش برای تنفیذ حدود و احکام شرعی در سرزمین‌های اسلامی بود. درس‌های عاشورا به ما می‌آموزد که در مسیر قرآن و سنت از ملامت کسی نهراسیم و در دفاع از حق، مقاومت ورزیم.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام فراموش نکنند که نام امام حسین (رضی الله عنهم) تا قیام قیامت جاودانه خواهد ماند و همه ما باید از نهضت حسینی بیاموزیم که در برابر مستکبران هیچگاه نباید سر خم کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن