اهل سنت ایرانعمومی

مذاهب چهارگانه اهل سنت؛ محبت به اهل بیت پیامبر اسلام را جزءلاینفک ایمان می‌دانند

آوای سنت : یک روحانی اهل سنت خراسان شمالی گفت: مذاهب چهارگانه اهل سنت؛ محبت به اهل بیت پیامبر اسلام را جزءلاینفک ایمان می دانند.

 علی آخوند یزدانی، روحانی اهل سنت خراسان شمالی اظهار کرد: امام حسین (رضی الله عنهم) همراه ۷۲ نفر از یاران با وفا و پاکش در صحرای کربلا توسط لشکر یزید به شهادت رسیدند و با شهادت خود باعث شدند دین اسلام زنده بماند و این قیام تا آخرین روز از این جهان همچنان ماندگار و جاودان است.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) به صراحت مسلمانان را به دوست داشتن اهل بیت توصیه کرده است و به عنوان مسلمان وظیفه داریم که توصیه و دعوت پیامبر عظیم الشأن اسلام را اجرا کنیم.

این روحانی اهل سنت تصریح کرد: در همین راستا خواندن نماز نافله، دادن صدقه، پختن انواع نان و طعام و غذاهای روغنی، فرستادن صدقه و خیرات به مساجد و خواندن دعا و قرآن در ایام محرم برای ارواح مطهر شهدای کربلا و حضرت امام حسین (رضی الله عنهم) از آداب و آیین‌های ترکمن‌های خراسان شمالی در ماه محرم به خصوص در روز عاشورا است.

وی تاکید کرد: باید متذکر شوم که بزرگترین درسی که باید از قیام امام حسین (رضی الله عنهم) بگیریم، همین امر به معروف و نهی ازمنکر است و اینکه مسلمانان نباید در مقابل ظلم و ستم سکوت کنند. ویراستار به شما کمک می‌کند تا متون فارسی زیباتر و درست‌تری بنویسید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن