اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

اختلافات داخلی عزت را از دنیای اسلام سلب کرده است

مولانا نقشبندی:دشمنان در برابر اسلام جبهه واحد تشکیل داده اند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت راسک اختلافات را دلیل اصلی مشکلات کنونی دنیای اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولاناعبدالغفار نقشبندی طی بیاناتی با اشاره به نبود وحدت در میان مسلمان گفت: متاسفانه امروز امت اسلامی به خاطر اختلافات داخلی سرمایه های بی بدیلی از دست داده است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید، با همدیگر اختلاف نکنید. نزاع و خونریزی را کنار بگذارید؛ چرا که اختلاف غیرت و وجدان شما را تحت شعاع قرار داده و عظمت مسلمین را از بین خواهد برد.

وی با اظهارتاسف از وضعیت کنونی مسلمان افزود: گویی که که مخاطبان اصلی قرآن عظیم الشان ما مسلمانان هستیم. وقتی سخن از اسلام به میان می آید ،جهان کفر اعم از یهود و نصاری اختلافات عمیق و ریشه ای خود را کنار گذاشته و گذشته را به فراموشی می سپارند. آنها بخاطر رسیدن به اهداف خود دست دوستی به سوی هم دراز کرده و برعلیه دنیای اسلام متحد می شوند.

همچنین صلیبی ها با کمونیست ها نیز بر علیه امت اسلام تبدیل به ید واحده شده اند. در سالیان گذشته دیدیم که صلیبی ها چگونه با یکدیگر متحد شده و چه ضربات سهمگینی بر پیکره اسلام و مسلمان وارد کردند. ما مشاهده کردیم که در چند دهه قبل اتحاد جماهیر شوروی چه بلایی بر سرمسلمانان آورد.

مولوی نقشبندی با بیان اینکه جهان کفر با تشکیل ملل متحد و ایالت متحده آمریکا؛ اتحادیه اروپا؛ سران کشورهای ناتو، کشورهای ۵+۱ با یکدیگر کنار آمده و واحد پول و ویزای مشترک  دارند یاد آور شد: آنها از سوی دیگر مسلمانان را تروریست خوانده و از ورودشان به داخل خاک خود ممانعت بعمل می آورند. از یاد نبریم که قرآن کریم خطاب به امت اسلامی در مورد از دست دادن عزت خود به دلیل اختلافات هشدار داده است.

امام جمعه اهل سنت راسک ادامه داد: چه بسیار سرمایه هایی که به خاطر همین اختلافات از دست رفته است. کجا رفت ندای اذان از مسجدی در قلب اسپانیا که خواب را از چشم مسیحیان می ربود؟ کجا رفت آن همه عزت، شرافت و دستاوردهای اسلامی که بوسیله صحابه رضی الله عنهم حاصل آمد؟ صحابه ای که برای عزت مندی اسلام، اندلس را با وجود قدرتمند بودن کفار در نوردیدند. آن صحابه کسانی بودند که وقتی از طریق اقیانوس به خاک اسپانیا رسیدند،پرچم اسلام را در فلب اروپا به احتزاز در آورند.

این عالم اهل سنت بیان نمود: زمانی مسجد الاقصی قدمگاه انبیاء الهی بود بود، ولی اکنون به دلیل اختلافات دنیای اسلام به قدمگاه یهود و نصاری تبدیل شده است. کشورعراق که محل شهادت حضرت علی و شهسوار کربلا و نوه نبی مکرم اسلام حضرت امام حسین  رضی الله عنها می باشد، متاسفانه به محل جولانگاه سربازان پلید آمریکایی تبدیل شده است. امروز مناره های مساجد سرزمین خلافت سردار ملک شام، امیرالمومنین حضرت معاویه رضی الله عنه  به دلیل جنگ های داخلی خون گریه می کنند.

مولانا نقشبندی در پایان گفت: قدر مسلم آن همه عزت، شرافت و شکوه امت اسلامی در نتیجه همین اختلافات و خونریزی ها ازبین رفته است. بنابراین می طلبد که مسلمانان و سران کشورهای اسلامی اختلافات را کنار گذاشته و در راستای وحدت و پیشبرد اهداف اسلامی گام های مثبت بردارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن