اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

استاد تنگلی : تلاش گسترده دشمنان دین برای از بین بردن باورهای جامعه

آوای سنت: استاد شاخص اهل سنت گلستان، سرمایه گذاری کلان دشمنان را در برچیدن دین از تمام سرزمین های اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت، استاد عبدالرحمن آخوند تنگلی طانا با اشاره به برگزاری مراسم های فارغ التحصیلی طلاب حوزه های علمیه در نقاط مختلف کشور در طول ایام هر سال گفت: طلابی که مفتخر به اتمام تحصیلات دینی شده و پا به میدان عمل می گذارد در حقیقت به افتخار بزرگی نائل می شوند که برای همگان دست یافتنی نمی باشد و آن قبول مسئولیت رسالت نبی مکرم اسلام در روی زمین می باشد. امروز صدها گروه و فرقه با سرمایه های کلان دشمن اسلام به وجود آمده اند تا امت را در هر آب و خاک به منحرف بکشانند. آنها حضور داشته و با استفاده از امکانات پیشرفته و به شکل نامرئی نفوذ می کنند تا دین را از دست فرزندان و طلایه داران نسل آینده در آورند، لذا می بایست مراقب کارهایی که برای برچیدن دین از جوامع انجام می دهند، باشیم.

آخوند تنگلی یکی از راه های مراقب در برابر حلیه های بیگانگان را ترویج و نشر قرآن کریم در میان همه اقشار جامعه خواند و افزود: آموختن سوره ها، دعاها، اذکار و شرح فلسفه وجودی هر یک به مخاطبان می تواند ایمان در ایشان را به تقویت رسانده و چرایی ضرورت بودن دین را به اذهان آحاد اقشار مسلمان معلوم نماید. سربلندی در دنیا بستگی به اسباب آن و معیشت دارد، اما ارزشمند ترین نعمت الهی، دین است. توصیه آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم به یارانش این بود که آنها از ایشان طلب عمل بیشتر نمایند. بی شک علم ارجح تر از مال و مکنت دنیوی است و بدین جهت نیز رسول گرامی برای خودش و اصحاب از مال دنیا چیزی طلب نمی کرد.

استاد حوزه علمیه عرفان آباد از توابع علی آباد کتول، دعوت را روش همه انبیا و صلحا توصیف کرد و عنوان نمود: تنها دغدغه یک طلبه در طول سال های تحصیل محدود به خود و اطرافیانش می باشد، لیکن طلبه فارغ التحصیل شده وظیفه دارد دغدغه های جامعه را نیز به دوش بکشد. این دقیقا همان روشی است که انبیا انجام دادند. آنها برای رسیدن به موفقیت از تعلقات شان گذشته و عمر خویش را صرف امور دین به پایان رساندند. جمله انسان های تلاشگر و اندیشمندان راه دین سرانجام روزی دنیا را ترک کرده و ادامه رسالت را به نسل های بعدی محول می کنند، اما کارها و خدماتشان باقی می باشد. امروز سرزمین هایی که در آنها اولیا الله خدمت کرده اند به پاس زحمات آن بندگان تبدیل به منشا خیر و برکت شده و می بینیم مدارس دینی زیادی تاسیس پیدا کرده اند.

آخوند تنگلی رسالت و تکلیف الهی را مختص به مکان و زمان خاصی ندانست و یادآور شد: برای یک عالم شب و روز تفاوت نمی کند و دائما باید در راه اعطلای دین تلاش بخرج دهد. تشویق وابستگان نزدیک برای ارتباط با مدارس دینی و علی الخصوص تشویق جوانان به ارتباط مستحکم تر با مسجد و حوزه از الزامات موفقیت در تقویت دین به حساب می آید. علمای جوانی که فارغ از تحصیل می شوند دغدغه معیشت نداشته باشند، زیرا که خدای متعال رزق شان را از جایی که فکر نمی کنند فراهم خواهد کرد. تمام علمای تاریخ نیز مانند ما زندگی تشکیل داده و باریتعالی روزی شان را تامین کرده است، پس علمای جوان نباید بابت این مسئله نگران باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن