اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

امام‌جمعه جدید اوز منصوب شد

آوای سنت : در آئین نماز جمعه ۲۶ آبان که با حضور نمازگزاران، حجت الاسلام مدیح نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، علما، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد، شیخ محمد زمان زمانی به عنوان امام جمعه شهر اوز معرفی شد.

شیخ محمدصالح انصاری مدیر مجتمع دینی در بخشی از خطبه‌های خود گفت: کسی که در محراب نماز و سمت امام جمعه قرار می‌گیرد، مسئولیت مهمی می‌پذیرد.

وی افزود: مرحومان شیخ محمد فقیهی، شیخ عبدالعزیز فقیهی که تربیت شده مکتب اولیا بودند در این سمت قرار گرفتند و همه دغدغه‌های شهر بر روی دوش داشتند و عمری خدمت کردند و خدا قدر آن‌ها را دانست و اجر و پاداش خواهد داد.

شیخ انصاری گفت: قرار است امروز محراب نماز و زندگی به دست کسی بسپاریم که خود را نشان داده و باید پشتوانه وی باشیم، هرکس می‌تواند زمان نقادی داشته باشد ولی هرکسی نمی‌تواند ناصح امین باشد و ما باید سعی کنیم آن ناصح امین باشیم.این سنگر امروز بعد از ۵ ماه از فوت شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده، به دست «محمد‌زمان زمانی» سپرده می‌شود.

پس از اقامه نماز جمعه به امامت «سیدمحمدیوسف وخشوری» رئیس شورای فتوای اهل سنت جنوب، حجت الاسلام مدیح نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس گفت: امروز روزی تاریخی برای مردم شهر اوز است، مرحوم شیخ احمد، شیخ محمد فقیهی و شیخ عبدالعزیز سال‌ها زعامت شهر بر عهده داشتند و یادشان را گرامی می‌دارم و از علمای بزرگ و شاخص منطقه تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین مدیح افزود: در ادامه این مسیر در خدمت شیخ محمد زمان زمانی حافظ قرآن در منصب امام جمعه اوز خواهیم بود، شهری که به علم و هنر و فرهنگ در همه دنیا معروف است.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت خاطرنشان کرد: توجه به منویات مقام معظم رهبری و حمایت از مردم مظلوم غزه مورد تاکید است و ضمن معرفی زمانی از همگان برای موفقیت وی در این مسئولیت خطیر دعوت همکاری می‌کنم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن