اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

امام جمعه اهل سنت قشم: حجاب ریشه در فطرت انسان دارد

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت قشم گفت: پوشش و حجاب مسئله ای فرا دینی و فرا مذهبی است زیرا حجاب و پوشیده بودن ریشه در فطرت انسان دارد.

قرارگاه صیانت از عفاف و حجاب شهرستان قشم به ریاست دکتر محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی و شیخ عبدالرحیم خطیبی ائمه جمعه شیعه و اهل سنت و دیگر اعضای قرارگاه تشکیل جلسه داد.

دبیرکل دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و نماینده وزیر کشور در امور استان‌های کویری و محرومیت‌زدایی و هیات همراه به عنوان مهمانان ویژه در این نشست حضور یافتند.

امام جمعه اهل سنت قشم در این نشست گفت: وسیله رسیدن به مقصد، حکم مقصد را دارد و در مقوله عفاف و حجاب نیز حجاب وسیله ای است برای حفظ عفت و پاکدامنی لذا عفاف و حجاب هر دو واجب هستند.

شیخ خطیبی اظهار داشت: امروز قشم همچون دیگر نقاط کشور مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته و هنجارشکنان به دنبال تضعیف و فروپاشی کانون خانواده، کاهش احساس تعهد و ازدواج از طریق بی حجابی و هجمه به ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

وی ادامه داد: پوشش و حجاب مسئله ای فرا دینی و فرا مذهبی است زیرا حجاب و پوشیده بودن ریشه در فطرت انسان دارد.

امام جمعه اهل سنت قشم خاطرنشان کرد: برای صیانت از عفاف و حجاب در جامعه باید ریشه یابی، پرکردن خلاءهای فرهنگی، آگاهی بخشی، الگوپردازی مناسب و مردم محوری مد نظر باشد.

قرارگاه صیانت از عفاف و حجاب شهرستان قشم در جمع بندی مباحث نشست، بهره گیری از «دارایی‌‎های فرهنگی» و «ظرفیت‌های قانونی» را به عنوان دو پیشران صیانت از عفاف و حجاب دانست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن