اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

امام جمعه بخش مرزی  عنبران: وحدت شیعه و سنی عامل خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است

آوای سنت :  امام جمعه اهل سنت بخش مرزی عنبران گفت: دشمن به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود است مردم به خصوص جوانان از هر گونه اختلاف و دو تیرگی دوری کنند.

امام جمعه بخش مرزی  عنبران هفته وحدت را به تمام ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا تبریک گفت و اظهار کرد: به دلیل اختلاف بین روایات حضرت امام خمینی (ره) فاصله بین ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد تولد محمد مصطفی بنا بر روایات اهل سنت، و ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت حضرت بنا بر روایات موجود در منابع شیعه است هفته وحدت نام گذاری کردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید بهانه‌ای به دشمن برای نفوذ در بین مسلمانان بدهیم، افزود: هفته وحدت فرصت ارزشمندی است باید از این ظرفیت برای بسط و گسترش زمینه‌های تفاهم و تعامل هر چه بیشتر میان علما، نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام استفاده کرد.

امام جمعه عنبران با بیان اینکه دشمن برای برهم زدن وحدت مسلمان هزینه‌های کلان صرف می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن با برنامه‌هایی که دارد به دنبال برهم زدن اتحاد و انسجام بین ملت‌های مسلمان است. سردمداران و علمای اسلامی باید با هوشیاری نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

افندی مرادی وحدت بین اهل تشیع و تسنن شهرستان نمین را زبان زد خاص و عام عنوان کرد و تصریح کرد: مردمان این دو مذهب در شهرستان نمین با صلح و دوستی در کنار همدیگر زندگی می‌کنند تا به امروز هیچ گونه مسائل و مشکلی پیش نیامده و نخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه دو مذهب شیعه و سنی در شهرستان نمین وجود دارد، افزود: مسلمانان این منطقه و بزرگان اهل سنت و تشیع با بهره‌گیری از آموزه‌های حضرت محمد (ص)، احترام و محبت بر روابط آنان حاکم است.

امام جمعه اهل سنت عنبران مردم و جوانان را به وحدت و همدلی دعوت کرد و افزود: دشمن به دنبال دست‌یابی به اهداف شوم خود است مردم به خصوص جوانان از هر گونه اختلاف و دو تیرگی دوری کنند.

افندی مرادی خاطرنشان کرد: از هر گونه فکر غلط، تفکرهای فاشیستی که برهم زننده امنیت و آرامش منطقه است دوری کنند تا زمینه بالندگی، رشد فکری و اعتقادی در بین مردم بیش از پیش فراهم آید.

امام جمعه اهل سنت شهر عنبران به برنامه‌های هفته وحدت در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مذهبی و فرهنگی خوبی با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در شهرستان نمین برگزار شد که این برنامه‌ها مثمر ثمر واقع شده از این به بعد هم واقع خواهد شد

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن