اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

امام جمعه مریوان : طلاب و روحانیون به علم روز مجهز باشند

آوای سنت : امام جمعه مریوان گفت: طلاب و روحانیون برای آگاه سازی جامعه و مقابله با توطئه‌های دشمنان خود را به علم روز مجهز کنند.

ماموستا مصطفی شیرزادی در جریان بازدید مسئولان مرکز بزرگ اسلامی مریوان از حجره مسجد شاه نقشبند کانی دینار اظهار کرد: مجهز بودن به علم روز از نیازهای اساسی امروز برای مقابله با هجمه‌های فکری دشمنان است.

وی تصریح کرد: دشمنان امروز با تمام توان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف سعی در ایجاد شبهه در جامعه اسلامی هستند و تنها راه مقابله با آن روشنگری منادیان فکری همچون افراد صاحب نظر، علما و روحانیون در بین اقشار جامعه به ویژه نسل جوان است.

وی با تاکید براینکه جامعه روحانیون و طلاب ما باید خود را به مسائل روز مسلح نمایند، اذعان داشت: جامعه نیاز به آگاهی بخشی در حوزه دین و غیره است این نیاز باید توسط جامعه روحانیون و طلاب پاسخ داده شود.

حاضرین ضمن بازدید میدانی از این حجره، نحوه تحصیل و هزینه های جاری را مورد بررسی قرار دادند.

ماموستا حامد اشکوه هم در جریان این بازدید ضمن تقدیر از خدمات مرکز بزرگ اسلامی گفت: با حمایت مرکز بزرگ و خیرین مشکلات اقتصادی و معیشتی طلاب در این شرایط سخت کرونایی رفع شده است.

ماموستا حق‌پناه مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان مریوان هم خواستار رعایت تمام قوانین و مقررات و ابلاغیه های در رابطه با مسائل تحصیل طلاب شد و گفت: آموزش و ارائه دروس در حجره ها باید مطابق با دستور العملهای صادره از سوی شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت باشد.

وی تصریح کرد: اتخاذ ساز و کارهای لازم در صورت امکان برای برگزاری امتحانات طلاب در محل سکونت و ارسال نمرات به مرکز با توجه به شرایط کرونایی و مشکلاتی که در زمینه ایاب و ذهاب وجود دارد ضروری است.

گفتنی است؛ در پایان این برنامه بسته های حمایتی در بین طلاب حاضر توزیع شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن