اخبارخارجی

مامان نوئل ابتکار دختر مسلمان کُرد برای شادی کودکان موصل !

آوای سنت : یک دختر مسلمان دختر به مناسبت کریسمس از ویرانه های شهر موصل عبور می کند تا شادی را به کودکان این شهر هدیه دهد.

در میان ویرانی ها و خاطرات جنگ، یک دختر جوان مسلمان کُرد با لباس بابانوئل در شهر قدیمی موصل در عراق به دیدار خانواده های این شهر رفت تا با نزدیک شدن به کریسمس شادی و خوشحالی را روانه دل‌های کودکان این شهر کند.

«شیماء العباسی» فعال مسلمان کرد عراق با دوچرخه خود از میان ساختمان هایی در شهر موصل عبور می کند که برخی از آنها به طور کامل تخریب شده و برخی دیگر به شدت آسیب دیده اند، تا کودکان را سرگرم کند و به همراه آنها آواز بخواند. نکته جالب این مسئله این است که برخی از کودکان وی را «مامان نوئل» صدا می زنند.

شیماء می گوید: هدیه های ساده ای را برای شادی کودکان خریداری کرده است و این هدیه ها را میان آنها توزیع می کند. کودکان به دلیل جنگ، بحران ها و فشارهایی که گروهک تروریستی داعش عامل آن است، نیاز بسیاری به شادی دارند. زیرا این اتفاقات تاثیر روانی بر این کودکان گذاشته است.

شیماء ۲۳ ساله می گوید: خودش در کودکی از این جام رنج نوشیده است، به همین دلیل احساس کودکان امروز را درک می کند.

او تاکید می کند: تخریب، بمباران و مسایلی را که روح را خسته می کند، می بیند، اما همیشه تلاش می کند قوی‌تر باشد، به همین دلیل به سراغ کودکان می رود تا آنها را خوشحال کند، زیرا خودش نیز در کودکی این فشارها را چشیده است.

«تیما غانم» کودک موصلی می گوید: ما در موصل قدیمی زندگی می کنیم و مامان نوئل را می بینیم. ما مسابقه های بسیاری انجام دادیم و دختران و پسران بسیاری برنده شوند و جوایزی به ما داده شد. امیدواریم هرسال به این مکان بیاید و ما شادی کنیم.

«علاء غانم» پدر این کودک می گوید: واقعیت این است که ما اینجا در منطقه قدیمی هستیم و به چنین فعالیت هایی بسیار نیاز داریم. کودکان شاهد دردهای این جنگ بوده اند. به همین دلیل خستگی روانی بسیاری را متحمل شده اند و امروز به کسی نیاز دارند که آنها را به شادی و زندگی برگرداند.

شیماء درباره فعالیت ها و مسابقه هایی که برای توزیع هدیه ها برگزار می کند، می گوید: بیشتر به آگاهی سازی در میان کودکان و مردم می پردازد و تمرکز اصلی را بر مسئله کرونا گذاشته است. به همین دلیل ماسک می گذاریم و ضد عفونی می کنیم و با فاصله اجتماعی این فعالیت ها را برگزار می کنیم.

شیماء العباسی فعالیت های متعددی ازجمله نمایش کوتاه، سرگرمی و آموزش برای کودکان را موصل و نشست های آگاهی سازی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را برگزار می کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن