اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

امام حسین شهید زنده تاریخ است

آوای سنت، امام جمعه اهل سنت بندرترکمن، امام حسین رضی الله عنه را یک شهید زنده توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، عبدالرحمن آخوند کر در گفتگو با خبرنگار ما، یکی از اهداف بلند امام حسین رضی الله در قیام عاشور را مبارزه با اندیشه های ضد اسلامی و پاسداری از قرآن و سنت رسول گرامی اسلام صلی علیه وآله وسلم دانست و گفت: آن حضرت و یارای با وفایش در چنین روزی مقابل کسانی صف آرایی کردند که خرص مال و مقام دنیا را می خوردند. آنها برای رسیدن به مقاصد پلیدشان شمشیر به دست گرفتند تا از نوه رسول الله برای یزید بیعت بگیرند. این یک نبرد نابرابر به لحاظ تجهیزات، موقعیت برتر و تعداد نفرات بود. یکی برای دنیا می جنگید و دیگری خوشبختی را در آخرت می خواست.
آن حضرت رضی الله عنه از افسران دلبر سپاه اسلام بود که در بسیاری فتوحات سرزمین ها، نقشی شایسته ایفا نموده است.

آخوند کر، آرایش جنگی یاران امام حسین در نبرد عاشورا را پایداری و مقاومت تا آخرین نفس خواند و افزود: یکی از دلایل موفقیت های سپاه اسلام در جنگ با امپراطوری های قدرتمند صدر اسلام، اتکا به نیروی ایمان و مبارزه تا آخرین توان بود. آن اصحاب بزرگوار فنون جنگی را در مکتب پیامبر اسلام آموزش دیده و کاملا به راه های مبارزه با دشمن آشنا بودند، لذا امام حسین بهترین تاکتیک جنگی را در نبرد تن به تن دید. گرچه لشکر عمر سعد گروهی حمله کرده و رسم جوانمردی را در نظر نمی گرفتند. بر این اساس همه آن اصحاب بزرگوار از شب گذشته، خود را برای شهادت آماده کرده بودند.

امام جمعه اهل سنت، بندرترکمن با تاکید بر این مطلب که پیروزی در نبرد عاشورا برای یزید هیج دستاوردی به همراه نداشت، یادآور شد: واقعه عاشورا نبردی سنگین برای یکی از بهترین سرداران اسلام بود. آن حضرت از یک سو آب را بر روی نفراتش بسته می دید و از سوی دیگر ناظر بر شهادت ایشان در نبرد نا برابر بود و به چشمان مبارک دید که اهل بیت و فرزندانش چگونه پر پر شدند و این نهایت قصاوت و دنیا پرستی امثال شمر را ثابت می کند.

آخوند کر، روسیاهی و مرگ در اوج بدبختی و ناامیدی را نتیجه دشمنی با رسول الله، اهل بیت و اصحاب بزرگوار توصیف کرد و متذکر گردید: امروز عده ای اینگونه تصور می کنند که وقایع صدر اسلام به تاریخ گذشته مربوط است و ربطی به زمان حال ندارند. در واقعه عاشورا یزید، عمر سعد، شمر و عبیدالله ابن زیاد خود را از نمونه بهترین از میان امت اسلامی می پنداشتند، اما همگی آنها فریب ‌خورده مقام دنیوی بودند. در زمان اکنون هم شیفتگی به پول و ثروت اندوزی وحود دارد. علی رغم اینکه می بینیم فقیر و غنی تنها با یک کفن به سرای باقی بدرقه می شوند، ولی حرص دنیا به امت آسیب زده است.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: درس های عاشورا تنها ویژه یک ایام خاص نیست، بلکه باید تلاش کنیم تا زندگی را با تاسی از آن بزرگواران اصلاح نماییم. عاشورا به یک مذهب تعلق ندارد، زیرا همه مسلمانان روی زمین حضرت امام حسین رضی الله عنه را دوست و گرامی می دارند. خصوصا اهل‌ سنت برای پاسداشت فداکاری های شهدای کربلا به قرآن خوانی، ایتام یتیمان و شرح ماجرای این روز به کودکان خود می پردازند. امام حسین یک شهید زنده است که پس از شهادت به آرامش رسید و در آزمون رسالت سربلند گردید.

آخوند کر همچنین عنوان نمود: آن بزرگوار و یاران ایشان با لب تشنه به شهادت رسیدند و این مسئله اوج مظلومیت شهدای کربلا را می رساند. همواره به اهل بیت نبی اکرم ایلام احترام بگذاریم. نام فرزندان خود را به نام های قرآنی متبرک سازیم. از بی حجاب امتناع ورزیم. قرآن را آئینه شناخت راه از بیراهه قرار دهیم و زندگی امروز را مدیون رشادت های کسانی بدانیم که زندگی خود را فدای آینده امت کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن