اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

قیام امام حسین (ع) به دلیل اتحاد بین مسلمانان بود

آوای سنت : امام جماعت مسجد امام شافعی بوکان گفت: قیام امام حسین(ع) به دلیل اتحاد بین مسلمانان بود تا شیعه و سنی بار دیگر با یکدیگر متحد شوند و با محوریت قرآن و سنت پیامبر(ص) اتحاد خود را حفظ کنند.

ماموستا عمر قادرپور در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مربوط به اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: بر این اساس، قیام امام حسین(ع) و سایر بزرگان اهل دین در این چارچوب صورت گرفت همچنان که بزرگان دیگری نیز مانند عبدالله ابن زبیر در این راستا قیام کردند.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه جنایتی که نسبت به امام حسین(ع) و یارانش صورت گرفت در تاریخ بی‌سابقه بود و پس از اینکه آنان را شهید کردند آنها را در ملأ عام رها کردند تا سایر مردم جرئت امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشند.

امام جماعت مسجد امام شافعی بوکان در ادامه با اشاره به اینکه اصل مهمی که در اسلام وجود دارد ظلم‌ستیزی است بیان کرد: تمامی مسلمانان ظلم‌ستیزی را قبول دارند و می‌توان با رساندن پیام عاشورای امام حسین(ع) به مردم و تمرکز روی این اصل که در اسلام امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات است و ظلم‌ستیزی با خصوصیات اسلام سازگار نیست، این امر سبب نزدیکی مسلمانان به یکدیگر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آنچه به مسلمانان عزت می‌بخشد اتحاد است اظهار داشت: اتحاد سبب موفقیت شیعه و سنی در همه عصرها می‌شود و اتحاد چیزی است که قرآن و بزرگان و رهبران تمامی مسلمانان به صورت فراوانی بر روی آن تاکید کرده و بر روی این اصل مهم دینی توجه خاصی دارند.

ماموستا قادرپور در ادامه خاطرنشان کرد: بی‌تردید در مراسمات عاشورایی و حتی غیر آن نباید کاری کرد که دل دیگر برادران مسلمان به رنجش درآید و خداوند فرمود مومنان با هم برادر هستند؛ درست است که در جزئیات مذاهب اختلاف نظرهایی وجود دارد اما نباید آنها را برجسته کرد و از اشتراکات فراوان غافل شد.

وی گفت: قیام امام حسین(ع) به خاطر اتحاد بین مسلمانان بود تا شیعه و سنی بار دیگر با یکدیگر متحد شوند و با محوریت قرآن و سنت پیامبر(ص) اتحاد خود را حفظ کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن