اهل سنت ایرانعمومی

انس با قرآن نجات بخش جامعه اسلامی

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه نشتیفان شیطان را دشمن قسم خورده انسان از دیدگاه قرآن کریم توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی ابراهیم مجیدی با تاکید بر انس هر چه بیشتر امت اسلامی با قرآن کریم به عنوان بزرگترین کتاب آسمانی و معجزه نبی کریم صلی الله علیه وسلم، آن را شامل همه دستورات کافی و وافی برای سعادت همه انسان‌ها خواند و گفت: بشر در زندگی دنیوی به عنوان یک مسافر آفریده شده و در پایان سفری بسیار دراز و طولانی و پر خوف و خطر در پیش دارد. شخص مسلم برای رسیدن به مسیر سعادت نیاز به یک دفترچه راهنما دارد و آن قرآن عظیم الشان است. در وادی پیش رو دشمن بسیار بزرگی نیز در کمین او نشسته و آن دشمن شیطان است. چنان که خداوند متعال می فرماید، شیطان قطعا برای شما دشمن است و شما آن را به عنوان دشمن بپذیرید.

وی افزود: هنگامی که انسان متوجه باشد دشمنی در سر راهش قرار دارد قطعا آمادگی لازم را برای ایمن ماندن از آسیب هایش پیدا می کند. از این رو قرآن کریم به مومنین تذکر می‌دهد که شیطان دشمن قسم خورده است و با ابزارهای وسوسه آور و گمراه کننده در بدن جریان دارد. بنابراین برای نجات از پلیدهای و اهریمن های شیطانی می بایست به کتاب هدایت پناه برده و به سعادت دنیوی و اخروی برسیم. قرآن عظیم الشان برای اثبات برتریش از همه مخالفانش با هر علم و فکر و زبان می خواهد که سوره‌ای بیاورند، ولی با گذشت نزدیک به هزار و پانصد سال حتی فصیح‌ترین و بلیغ‌ترین کسانی که در انواع زبان‌ ها مهارت داشته و دارند هنوز موفق نشده‌اند مانند قرآن حرف بزنند.

مولوی مجیدی راز و رمز پیروزی مسلمانان بر شرک را در میزان عمل و درک مسلمانان از قرآن دانست و اظهار داشت: اصحاب رسول الله صلی الله علیه وسلم با عمل به قرآن بر مشرکین پیروز شده و پایه گذار تمدن اسلامی لقب گرفتند، چون که آیات در جسم و خون شان روان کرده بودند. فرشتگان همراه کسانی هستند که معمولا کلام الهی را تلاوت می کنند. تاکید رسول گرامی است که با صدا به قرائت زیبایی ببخشید تا جلوه قرآن دو چندان شود. به فرزندی که لحن و صوت زیبا دارد، خواندن قرآن را تکلیف کنیم. برای شروع قرائت و در هر کار حتما نام و یاد خدا را بر زبان آوریم. صاحب زبانی که به این موضوع اهتمام ورزد از گزند نوزده فرشته مامور جهنم در امان مانده و شیطان را خوار و ذلیل می کند. هر کار مهمی که دارای مقصدی باشد و بدون بسم الله الرحمن الرحیم شروع شود مانند دم بریده است و به انتها نمی‌رسد. علما توصیه می کنند که هر روز صبح نام و یاد خدا را بر زبان آورید تا به برکت هر حرف آن در همه ساعات شبانه روز رحمتی بر شما نازل گردد.

مدرس حوزه علمیه نشتیفان تاکید کرد: شعار امروز همه مسلمانان باید این باشد که با قرآن زندگی کنند. حضرت حق فرموده است، همانا قرآن، انسان را به مسیری هدایت می‌کند که آن راست‌ترین و استوار ترین راه می باشد. اگر به قرآن عمل کنیم می‌فهمیم که نفس از ما چه می‌خواهد، پس در این چند روزی که نفس را در اختیار داریم از آن فقط در اهداف دنیوی استفاده نکنیم، بلکه توشه‌ای برای آخرت خود با اعمال و عبادت نیک ذخیره نماییم.

این عالم اهل سنت در ادامه خاطر نشان کرد: اگر زندگی ما قرآنی باشد متوجه می‌شویم که خانواده به خصوص پدر و مادر چه حقی بر ما دارند و چه اندازه وظیفه به گردن ما است. شخصی که از قرآن دور باشد این باورها را درک نمی‌کند. متاسفانه در عصر حاضر بسیاری افراد والدین شان را به خانه سالمندان می‌ فرستند و هنگام وفات هم به سراغ شان نمی‌روند. فرد قرآن خوان به خوبی قدر پدر و مادر را می فهمد و بر حسب وظیفه وقتش را وقف خدمت به آنها می کند تا از وی راضی شوند.

محبت خدا رو رسول را ارجع بر مال و فرزند است. بزرگان صدر اسلام مانند ابوبکر صدیق رضی الله عنه برای حفظ دین تمام اموال شان را زکات دادند، زیرا پیامبر خدا را بیشتر از زن و فرزند خود دوست داشتند و این اعلای محبت ایشان را به دین و رسول گرامی را به اثبات می رساند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن