اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

برخی از حکام مسلمان غلامان حلقه به گوش غرب هستند

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف خواف، برخی حکام مسلمان را به غلامان حلقه به گوش غربی ها تشبیه کرد!

به گزارش آوای سنت، مولوی ابراهیم باخدا در تحلیلی پیرامون هدف رژیم صهیونیستی با شعار نابودی حماس به بهانه داشتن حق دفاع از خود نابودی حماس، وضعیت کنونی مسلمانان را بسیار نگران کننده خواند و گفت: غزه که امروز نام آن با خون و شهادت عجین شده است با بیش از دو میلیون مسلمان در ماه های اخیر به طور متوالی درگیر جنگ با دشمن غاصب بسر می برد و در این راه دولت های کفر یکی پس از دیگری با اسرائیل پیمان اتحاد بسته اند.
با آن که دو میلیارد مسلمان در پنجاه و هفت کشور اسلامی بیشترین انرژی و منابع طبیعی را در اختیار دارند، اما در دفاع از غزه ناتوان بوده و کشتار بیش از بیست هزار انسان بی گناه را به نظاره نشسته اند!

مولوی با خدا با نگاهی به گذشته ادامه داد: در زمان خلفای راشدین مسلمانان توانستند عراق و ایران و روم را فتح کنند، عباسیان، امویان، سلجوقیان و عثمانیان، فتوحات ارزشمندی برای اسلام داشتند، اما در زمان ما چه دستاورد مهمی فتح شد؟ متاسفانه بیشترین آمار فقر، استفاده از لوازم آرایشی، مشکلات اقتصادی و بدترین نظام اداری در کشورهای اسلامی به اجرا گذاشته می شود و حکام مسلمانان خود را به صورت غلامان حلقه به گوش دشمنان در آورده اند!! ‌

مدرس حوزه علمیه احناف خواف در انتقاد به سکوت حکام اسلامی یاد آور شد: اگر شهادت هزارن زن و کودک بی دفاع نمی تواند امت و به خصوص سران کشورهای اسلامی را بیدار کند، پس چه زمان قرار است بیدار شویم؟ اگر امروز وقت نصرت و یاری رساندن به اهل غزه فرا نرسیده، پس قرار است چه وقت برسد؟ تاریخ را که بررسی کنیم می‌بینیم حجاج بن یوسف که فردی خون ریز بود نیز در برابر فریاد و ناله زنان مسلمان بی تفاوت ننشست و به دادشان رسید.

مولوی باخدا در مزمت حاکمان اسلامی اذعان داشت: خنده، نفس کشیدن و زندگی بر حاکمان اسلامی حرام است، اگر در مقابل ظلم به غزه سکوت کرده و از قبله اول مسلمانان دفاع نکنند!

چه زمانی قرار است بیدار شویم و اگر تسلیحات مان برای دفاع از زنان و کودکان غزه استفاده نشود، پس چه زمانی قرار است به کار ما بیاید؟

فراموش نکنیم این مردم غزه نیستند که به خاک و خون کشیده می‌شوند، بلکه این عزت و کرامت دو میلیارد مسلمان است که رو به نابود می‌ رود. پیام ما به سران کشورهای اسلامی این است مردم غزه تنها برای یک قطعه زمین نمی جگند، بلکه جنگ اصلی بر سر ایمان و عقیده می باشد. شعبه مهم اسلام که امروز ترک شده است مجددا باید به احیا برسد. جهاد باید زنده شده و کشورهای اسلامی خود را برای آن آماده کنند. رسول گرامی صلی الله علیه وآله وسلم می‌فرماید، کسی که به غزوه نرود و جنگ نکند و آروزی جهاد و شهادت نداشته باشد بر شعبه‌ای بر نفاق وفات کرده است. آیا ما می‌خواهیم که مرگ ما چنین باشد؟

پیام ما به مردم غزه پیروی از پندهای قرآن کریم است تا صبر پیشه کرده و همدیگر را به صبر و شکیبایی دعوت کنند. تقوا بگزینید تا که رستگار شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن