مجلس و نمایندگان

انتقاد رحیمی جهان آبادی از افزایش قیمت اینترنت

آوای سنت: نماینده مردم تایباد، صالح آباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، افزایش بهای اینترنت در آستانه انتخابات مجلس را ناشی از ضعف مدیریتی در بخش‌ های تصمیم‌گیر دانست.

به گزارش آوای سنت، جلیل رحیمی ‌جهان آبادی طی بیاناتی در انتقاد به کندی سرعت اینترنت در کشور گفت: امروز مردم هزینه سنگینی را بابت فیلترشکن پرداخت می کنند. ضمنا هزینه سنگینی نیز برای سرعت پایین می‌ پردازند. رتبه ما در سرعت بالاتر از صد و پنجاه است، اینترنت ما کند و فیلتر شده و در واقع فیلترنت می باشد. واقعیت امر این است که ما در حوزه گرانی‌ ها با یک درک نادرست از شرایط مواجه هستیم، یعنی بعضی از بخش‌های مدیریتی کشور درک درستی از میزان فشار روی مردم و بار اقتصادی ندارند.

جهان آبادی با اشاره به این‌ مطلب که جامعه داری مشاغل فراوان اینترنتی بوده و مردم با این فضا در امور روزمره‌ ارتباط بسیار دارند، عنوان کرد: کاربران متعددی از اصناف مختلف به دلیل روابط اجتماعی، اطلاع‌ رسانی و حوزه ‌های کاری با اینترنت نیاز دارند و این فضا بخشی از زندگی آنها را تشکیل داده است. این ‌که در این بخش یک افزایش سی درصدی بدون حساب و کتاب اعمال شده و نظارتی در کار نباشد، درست نیست و این قبیل اتفاقات نارضایتی به بار می آورد.

نماینده مردم تایباد، صالح آباد و باخرز، ایجاد نارضایتی در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم را جایز ندانست و اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری برگزاری یک انتخابات پرشور است و همه ما وظیفه داریم دستور رهبری را اجرا و نیاز کشور را برطرف سازیم. اگر انتخابات به صورت کم ‌رمق برگزار شود فارغ از این که چه کسی و چه طیفی برنده خواهد بود، در فضای بین‌المللی به شدت تحت فشار قرار گرفته و بیگانگان مدعی خواهند شد که نظام پشتوانه مردمی ندارد تا فشارها را در بخش تحریم‌ ها و مسائل سیاسی و امنیتی افزایش دهند. لذا وظیفه داریم در این بخش، نگاه ملی‌تر و وسیع ‌تری به بحث حضور مردم و مشارکت پررنگ آحاد عمومی در انتخابات داشته باشیم.

جهان آبادی تاکید کرد: چنین اقداماتی در این شرایط هم بد سلیقگی است و هم نشان‌ دهنده ضعف مدیریتی در بخش‌ های تصمیم‌گیر می باشد. حداقل توقع این است با مجلس در زمینه‌هایی که آثار و تبعات اجتماعی دارد و روی زندگی مردم تاثیرگذار است، هماهنگی لازم انجام و کسب اجازه صورت گیرد. یکی از نکاتی که رهبری در سال جاری روی آن تاکید داشتند، مهار تورم بود، هنگامی که قیمت یک کالا و یا خدماتی که مردم با آن سروکار دارند را افزایش بی ‌رویه می‌دهند، به صورت دومینو و زنجیره‌ای روی دیگر بخش ‌ها اثرگذار خواهد بود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: معتقدم افزایش قیمت اینترنت هم بر خلاف دستور و دیدگاه رهبری است و هم بر خلاف مصلحت کشور می باشد، چرا که ما در آستانه انتخابات قرار داریم، حتی اگر در آستانه انتخابات هم نبودیم، باید با مردم صادق باشیم. وظیفه ما کاهش درد و رنج و فشار بر جامعه است.

این نماینده مجلس درباره این‌‌که اپراتورها عنوان کرده‌اند افزایش قیمت‌ها را برای بالا بردن کیفیت‌ و توسعه خودشان درخواست کرده‌اند، از سوی دیگر جامعه عنوان می‌کند وقتی خیلی از شبکه‌ها فیلتر است چه افزایش کیفیتی مطرح است؟، گفت: مردم الان یک هزینه سنگین را بابت فیلترشکن می‌دهند. یک پول سنگین را بابت سرعت پایین می‌دهند و فکر می‌کنم رتبه ما در سرعت بالاتر از ۱۵۰ است، اینترنت ما کند و فیلتر شده است و در واقع فیلترنت است.

در این شرایط قیمت را افزایش دادن کار معقول، سنجیده و دقیقی نیست و من فکر می‌کنم یک مقداری نیاز به تأمل بیشتری دارد و این‌که بخش‌هایی که می‌خواهند این تصمیمات را بگیرند، دید کلان و وسیع تر داشته باشند به نظر من به نفع کشور است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن