اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

برخی در پی شبهه افکنی در دین هستند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت شهر فراغی تلاش برای تخریب دین را از اهداف گروه های الحاد و شبهه افکنان برشمرد.

به گزارش آوای سنت، احمد آخوند قربانپور در سخنرانی عید فطر شهر فراغی موسوم عید رمضان را موعد تحقق قبولی عبادات، دعاهای نماز تراویح و ختم قرآن کریم در درگاه خدای متعال دانست و گفت: بی شک توبه اهل ایمان در این عید بزرگ مسلمین پذیرفته شده و همه روزه داران و کسانی که رمضان را با اذکار و تسبیحات، عزت و کرامت بخشیدند، مورد عفو و رحمت درگاه احدیت قرار گرفته است. در این موسم مژده قرآن کریم به کسانی تعلق پیدا می کند که روح و جسم را از به تزکیه رسانده و طریقه عبادی در پیش می گیرند.

ایمان بزرگترین مشخصه پیروان نبی مکرم صلی الله علیه واله وسلم است و همانگونه که در تاریخ صدر اسلام و دوره‌های مختلف می خوانیم رسول گرامی اسلام و صحابه رضی الله عنهم موطن خویش را بخاطر پاسداری از ایمان شان بسوی مدینه ترک کرده و برخی صحابه حتی از زن و فرزندان خود نیز دور افتادند. پس ایمان بهترین و ارزشمندترین دارایی انسان در مسیر رستگاری است.

آخوند قربانپور با اشاره به این مطلب که برخی ماموریت دارند تا در داخل دین شبهه افکنی ایجاد کنند، افزود: یکی از مراقبت های ما در خصوص دفاع از دین باید رد عقاید باطل باشد. در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انواع و اقسام توهین و جسارت بر علیه این دین مقدس بکار می روند و یکی از توطئه های گروه های الحاد در عصر دیجیتال تلاش برای تخریب اسلام و مسلمین می باشد، لذا سرمایه کلانی را برای انحراف اذهان جوانان بسوی انحطاط تخصیص می دهند.

بی گمان اگر در زندگی مصیبتی اتفاق می افتد تنها برای یک شخص نیست، بلکه امتحانات و مصایب برای همه هستند و در وقوع هر اتفاقی حکمت خذاوندی نهفته می باشد.

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی شان و مقام پیامبر امت را فراتر از همه مخلوقات و کائنات خواند و متذکر شد: یکی دیگر از اهداف معاندین پایین آوردن جایگاه نبی و اهل بیت ایشان است و از این رو دسیسه چینی می کنند تا جوانان را با مطالب مسموم بفریبند. آنها اسلام را دینی تحمیلی و روز قیامت را پنداری خیالی به تصویر در می آورند. البته همه این ادعاها مردود است. امروز تاریخ مصرف این قبیل شبه افکنی ها سپری شده و کاربرد عمومی به‌ همراه ندارد. لذا همانگونه که در دنیا دارایی ها را قدر می دانیم، باید از نعمت دین هم مراقبت و حفاظت کافی بعمل آوریم. اگر اجازه دهیم تا عده‌ای از خدا بیخبر، ایمان را در وجود ما تضعیف کنند، لاجرم قیامت خود را دچار مخاطره کرده ایم.

آخوند قربانپور هر عمل فاقد ایمان را بی ارزش توصیف کرد و تاکید ورزید: برای فرد بی ایمان شفاعت پیامبر کاربرد ندارد. اگر از کف دادن مال دنیا حسرت می آورد پشیمانی از دست دادن بهشت ابدی خواهد بود و هیچ راهی برای جبران این خسارت وجود نخواهد داشت. سند مالکیت بهشت را باراسناد دروغین عده ای منحرف معاوضه نکنیم‌. شیطان در لحظه احتظار خود را به شکل عابد زینت کرده و ادیان منسوخ گذشته را عرضه می کند، اما برای انسان های سست ایمان نیازی به احتظار نبست، زیرا در شرایط برخورداری از سلامت عقل هم تحت تاثیر القاعات دروغین قرار می گیرند.

این عالم اهل سنت ترکمن تاکید ورزید: دین را فراتر از استانداردهای دنیوی بشناسیم. علم دنیا تغییر پذیر است و دانشمندان به این مسئله اذعان و باور دارند، لیکن هیچ انسانی توانایی تغییر و بروز کردن علم قرآنی را ندارد. کتاب دست انسان می تواند نقد شود ولی قرآن کتابی منهای نقد بوده و تنها برجسته ترین علما می‌توانند آن را به تفسیر در آورند. در دایره حکمرانی اسلامی اختلاف امری اجتناب‌ناپذیر بوده و اختلاف میان مذاهب را نمی توان انکار کرد. عقاید مختلف دین را تقویت می بخشد و همه وظیفه داریم حرمت عقاید دیگران را نگه داریم. در موارد اختلاف دل را وسیع داشته و با مسائل در عین سعه صدر برخورد نماییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن