اهل سنت ایرانعمومی

بیانیه مدیر حوزه علمیه خاش درباره حکم محکومیت مولانا کوهی

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه مخزن العلوم خاش در پیامی نسبت به حکم فضل الرحمان کوهی واکنش نشان داد

به گزارش خبرنگار آوای سنت در پیام مولانا محمد گل آمده است: مساوات و برابری و اجرای قانون و احکام عادلانه از مهم‌ ترین و نخستین شاخصه‌ها در تبیین عدالت‌ محوری در حاکمیت است، اما برخلافِ آن، عدم پایبندی به قوانین و اجرای ناعادلانه‌ احکام و تبعیض، بزرگترین بی‌عدالتی و از اسباب فروپاشی و اضمحلال جامعه است.

انسان های آزاده وعدالت‌ خواه همواره در حال تلاش و دستیابی به ایجاد جامعه ‌ای سالم و پویا در راستای اجرای عدالت و احقاق حق هستند و از بی‌عدالتی و تبعیض رنج می برند.

متأسفانه در جامعه‌ ما این نوع احکام ناجوانمردانه سبب بدبینی و تنفر آحاد جامعه از دستگاه قضا و مسئولین شده است.

اخیرا دادگاه ویژه‌ی روحانیت در مشهد طی حکمی برای مولانا فضل الرحمن کوهی ۶ سال و‌‌ چهار ماه حبس تعیین کرده که اسباب ناراحتی اقشار مختلف جامعه را فراهم آورده و این حکم را حکمی ظالمانه و غیرعادلانه می دانند.

این حکم در حالی داده شد که بزرگترین اختلاس‌ گران در این وضعیت اسفناک اقتصادی به راحتی اختلاس‌های کلانی انجام می‌ دهند و به‌ ظاهرهیچ مانعی بر سر راه خود نمی‌‌ بینند.

ضمن اینکه هر از چند گاهی از طریق تریبون و رسانه‌ها، اهانت‌های ناروایی به مقدسات اهلسنت و صحابه‌ی کرام رضی الله عنهم نسبت داده می‌ شود، اما بدون هیچ محاکمه‌ای آزادانه به أراجیف خویش ادامه می ‌دهند و قلوب مسلمانان جهان را جریحه‌ دار می ‌کنند؛ باشد که خداوند عادل در دادگاه عدل خود محاکمه‌ آنان را به انجام برساند.

مسئولین قضایی نسبت به این حکم غیر‌منصفانه تجدید نظر کنند وهر چه سریعتر نسبت به آزادی مولانا اقدام نمایند تا بیش از این موجب ناراحتی و کدورت مردم نگردند.

مولانا کوهی در راستای اجرای عدالت گام برداشته بود‌ و‌‌‌‌ سخنانش هم از روی خیرخواهی و اصلاح وضع جامعه و بر مبنای درخواست رفع تبعیض‌هایی بود که در منطقه وجود دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن