اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت تربت جام خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ شد.

به گزارش آوای سنت، مولوی جامی الاحمدی با بیان اینکه انتخابات یک امر بسیار مهمی است، خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شد و گفت: همانگونه که می دانید ما در روزهای پایانی خردادماه امسال جاری شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور خواهیم بود و در این انتخابات مردم باید حضور حداکثری خود را نشان بدهند.

وی افزود: مهم است که واجدین شرایط رای دهنده مطالعه کافی درباره کاندبداها بعمل آورده و ضمن انتخاب شایسته ترین فرد حضوری همه جانبه در پای صندوق های آرا داشته باشند.
لذا نمایندگانی که مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته اند، مورد تائید ما هم هستند. انتظار می رود کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در بین مردم، دیدگاه‌ها و برنامه کاری خود را برای مخاطبین بازگو نمایند. تا مردم پس از شنیدن نقطه نظرات کاندیداها، فرد مورد تائید خود را انتخاب نمایند.

مولوی جامی الاحمدی، تربت جام را شهر وحدت و همچنین پایتخت انسجام و همدلی در کشور خواند و ادامه داد: کم نیستند شهرهایی مثل تربیت جام که طی ادوار گذشته هم در آنها شاهد برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری با حضور گسترده مردم بوده ایم. هر چند که داوطلبین در ابتدا باید به تایید مقامات ذی صلاح برسند، ولی نهایتا این مردم هستند که فرد اصلح را انتخاب کرده و برای آینده کشور تصمیم می گیرند.
اساس تبلیغات در ایام رسمی صحبت نزدیک با مردم است. در این میان هر کاندیدایی می کوشد تا تعداد بیشتری از اهالی را با خود همراه کند. با نزدیک شدن به زمان شروع رای گیری احساسات بر جوانان غلبه می کند. کاندیداها باید بشدت مراقبت کنند تا در این جو هیجان و احساسات فضای تخریب بر علیه کاندیداهای دیگر ایجاد نشود. در وهله نخست همه می آیند تا به جامعه خدمت کنند‌ و راهیابی عده‌ای به صندلی شورا به معنای برتر و بهتر بودن شان نسبت به دیگران نمی باشد. آنچه که باید اتفاق بیفتد در میدان عمل است و توجه داشته باشید که مردم بهترین قضاوت را درباره عملکرد منتخبین شهر و روستا خواهند کرد.

امام جمعه اهل سنت تربیت جام در توصیه به کاندیداهای انتخاباتی تاکید ورزید: توصیه من به کاندیداهای انتخاباتی این است که وعده های غیرعملی به مردم ندهند، بلکه آنچه که در توان آنان است و می توانند پس از انتخابات عملی کنند را به صورت واضح و شفاف به مردم بگویند. همیشه کسانی پیدا می‌شوند که بنابر دلایلی اطلاعات کافی درباره نامزدها ندارند. این مسئله ممکن است باعث بی تفاوتی در انتخابات شود. از این رو علما، فعالان انتخاباتی و معتمدین محلی آماده اند تا اطلاعات مفیدی را درباره افراد کاندیدا به مخاطبان بدهند.

مولوی جامی الاحمدی هدف اصلی را ایجاد شور و نشاط در جامعه توصیف کرد و عنوان نمود: هدف ما و سایر دلسوزان جامعه بر این است تا بتوانیم انتخابات خوبی را برگزار کنیم. شرکت در انتخابات یک تکلیف است و به هر میزان با استقبال مردم مواجه شود، شرایط بهتری برای انتخاب فرد اصلح مهیا خواهد گردید. آمریکای ظالم کشور ما را تنها به این منظور مورد تحریم قرار داده است تا بین نظام اسلامی و مردم فاصله ایجاد کند.
همه ما بر آن هستیم تا به یاری خدای متعال از سد مشکلات ناشی از تحریم ها عبور کرده و استقامت خود را به مستکبرین نشان دهیم. آنها در طول هشت سال جنگ تحمیلی نتوانستند کاری از پیش ببرند و پس از این هم راه به جایی نخواهند برد.

این عالم اهل سنت تشکیل ائتلاف از سوی برخی کاندیداهای شورای شهر و روستا را امری مرسوم در انتخابات خواند و خاطر نشان ساخت: ائتلاف کاندیداها تنها باید به خاطر مردم شکل بگیرد‌. بنابراین کاندیداهایی که در این رابطه تلاش می کنند، باید برنامه های خود را درباره چگونگی کار بصورت واضح و شفاف بیان کنند. در ایام رسمی انتخابات تریبون های زیادی فعال هستند و از سوی دیگر رسانه های جمعی اخبار انتخابات را رصد می کنند. ائتلاف تشکیل اگر در زمان لازم به اطلاع عموم رسانده نشود، موجب حساسیت خواهد شد‌. نباید فراموش کنیم که با مشورت و اطلاع از نظر جمعی می توان به راهکارهای مناسب دست پیدا کرد‌.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن