اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

تصویر شکست‌ناپذیری اسرائیل به یُمن مقاومت فلسطین مخدوش شد

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: تصویر شکست‌ناپذیری اسرائیل به یُمن مقاومت مردم مظلوم فلسطین مخدوش شد و آنان برای سرپوش گذاشتن به این شکست مفتضحانه به صورت دیوانه‌وار به نسل‌کشی پرداختند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات و با اشاره به مسئله فلسطین اظهار داشت: متأسفانه در هفته‌های گذشته مسئله دلخراش حمله وحشیانه رژیم‌صهیونیستی به غزه و فلسطین رخ داده که به همه امت اسلامی تسلیت گفته و برای ملت فلسطین آرزوی صبر داریم.

وی تصریح کرد: بی‌تردید آنچه به مردم غزه در این مدت گذشت، ماهیت دیگری از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی بوده که ۷۵ سال تجاوز و وحشی‌گری در خاک فلسطین کرده است.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: همچنین به یُمن مقاومت مردم مظلوم فلسطین، تصویر شکست‌ناپدیری اسرائیل مخدوش شده و آنان برای سرپوش گذاشتن به این شکست مفتضحانه، به صورت دیوانه‌وار هر زن و کودکی را می‌کشند و نسل‌کشی می‌کنند و این در حالی است که مجامع بین‌المللی نسبت به این جنایات سکوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین همواره این ملت با رنج و مصیبت رو به رو بوده و خفقان سیاسی و سکوت و بی‌تفاوتی نهادهای بین المللی و از سوی دیگر عدم اتحاد کشورهای اسلامی سبب شد که اسرائیل غاصب دست به این جنایات بزرگ بزند.

ماموستا کلشی‌نژاد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با توجه به اینکه راهی جز مقاومت برای ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین باقی نمانده است، پس کشورهای اسلامی باید از آنها حمایت کنند.

وی گفت: متأسفانه حامیان چشم‌بسته رژیم صهیونیستی نیز همه امکانات را در اختیار این رژیم جعلی و سفاک گذاشته که حق مردم مظلوم فلسطین را نادیده گرفته و به آنها تجاوز و تعدی می‌کنند.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه افزود: غزه بسان زندان باز است و مردم در وسعت کمی از ۶ طرف محاصره شده‌اند و بنابراین فوران خشم آنها در قیام طوفان الاقصی نمایان شد.

امام جمعه‌اهل سنت ارومیه تصریح کرد: بی‌شک باید اشغال فلسطین پایان یافته و مردم آواره این کشور به وطن خود بازگردند و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی آنها در دنیا شنیده شده و مشکل آنها در خود فلسطین حل شود.

وی افزود: همچنین باید ۱۵ مهر که قیام طوفان‌الاقصی آغاز شد، سرآغاز آزادی سرزمین‌های اشغالی و پایان رنج فلسطینی‌ها باشد پس دولت‌های اسلامی باید بیشتر به این مسئله بیاندیشند چون ملت‌های اسلامی با فلسطین همدردی کردند اما حکام اسلامی نیز باید با یکدیگر اتحاد داشته و از فلسطین حمایت کنند.

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: متأسفانه کشوری مانند ترکیه به جای اتحاد اسلامی، به سوریه حمله کرده و ناامنی دیگری در منطقه به وجود آورد و به نفع اسرائیل فعالیت کرد.

وی در ادامه با اشاره به روز صادرات اظهار داشت: صادرات تأثیر بسیاری در پیشرفت و توسعه کشور دارد و خوشبختانه استاندار آذربایجان‌غربی نیز در سفر به سوریه، یک دریچه دیگری برای صادرات و رونق اقتصادی استان گشود چون رشد و توسعه اقتصادی سبب محرومیت‌زدایی و اشتغال می‌شود.

امام جمعه اهل سنت ارومیه همچنین به برپایی میز خدمت در مسجد امام شافعی در حاشیه برگزاری نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: این میزهای خدمت برای رسیدگی و بررسی مشکلات مردم برپا شده و این رسالت مهم انقلاب اسلامی بوده است که مسئولان خود را خادم مردم معرفی و در یک روز تعطیل برای رفع مشکلات مردم، در میان آنان حاضر شده‌اند. /تقریب

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن