اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

توطئه دشمن برای تفرقه میان مسلمانان محکوم به شکست است

آوای سنت : عالم اهل سنت روستای باغ از توابع شهرستان لارستان با اشاره به شکست توطئه دشمن در تفرقه افکنی میان مسلمانان گفت: مسلمانان امت میانه رو و متحدی هستند که نقشه دشمن برای تفرقه افکنی را با ذکاوتشان برملا می کنند.

شیخ هدایت رحمانی وحدت میان مسلمانان را دستور الهی دانست و اظهار داشت: خداوند در قرآن می فرماید که از خداوند و رسولش اطاعت کنید و با هم تنازع نداشته باشید این خطابی به همه مسلمانان است.

وی افزود: خداوند در ادامه این آیه می فرماید اگر تنازع داشته باشید سست و در هم کوبیده می شود و ابهت شما برای دشمن از بین می رود، با یکدیگر وحدت داشته باشید و اگر در جامعه ناراحتی ایجاد شد صبر کنید و همدیگر را عفو کنید،سعه صدر داشته باشید تا خداوند شمارا یاری کند.

این عالم اهل سنت تلاش دشمن را برای تفرقه افکنی میان مسلمانان باطل شده دانست و گفت: در ایران اسلامی میان اهل تشیع و تسنن وحدت خوبی برقرار است و تلاش دشمنان در جهت تفرقه افکنی در این سالها با ذکاوت مسلمانان نقش بر آب شده است و در این زمینه روشنگری علما بسیار کارساز است.

شیخ هدایت رحمانی افزود: یکی از گسل های دشمن برای شکست ایران گسل مذهبی است اما مردم با اتحاد خود این توطئه ها را شکست داده اند، قرآن کریم مسلمانان را امت میانه رو قرار داده است و تأکید این است که فرقه ها میانه رو باشند.

جهان را حق به عشقش آفریده وجودش کل هستی را خریده بگویم از مه روی محمد کسی زیباتر از او را ندیده محمد(ص) رحمتی برای همه جهان است

شیخ ابونجمی وجود مقدس پیامبر را رحمتی برای تمام جهان دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم  پیامبر را با وصف های زیبایی معرفی می کند از جمله اینه رحمه للعالمین و کافه للناس است، نه اینکه فقط برای مسلمانان رحمت و کافی باشد بلکه این رحمت برای تمام جهانیان است.

این عالم اهل سنت بر ضرورت وحدت شیعه و سنی تأکید کرد و گفت: میان فرق و مذاهب اسلامی از دیرباز وحدت بوده است، در جنوب فارس شیعیان و اهل سنت به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر حضور دارند.

شیخ ابونجمی البته گلایه ای نیز از مسئولین داشت و گفت: مسجد جامع شهرستان خنج چندین سال گذشته مجوزشگرفته شده اما کلنگ زنی نشده و پیش نرفته است و مسئولین آن را رها کرده اند تقاضای ما رسیدگی به امورات مردم است./فارس

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن