اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

جهان اسلام برای دفاع از فلسطین متحد شود

آوای سنت : امام جمعه موقت مهاباد گفت: تاکنون پشتیبانی مسلمانان در دفاع از مردم فلسطین کافی نبوده و باید جهان اسلام برای دفاع از فلسطین متحد شود.

ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به جنگ نابرابری که اکنون در غزه تداوم دارد، افزود: نتیجه اجلاس سران کشورهای اسلامی در «ریاض» نیز برای دفاع از مردم مسلمان فلسطین کافی نبود و این اجلاس نتوانست جنگ را متوقف سازد.

وی اضافه کرد: تاکنون هزاران نفر از مردم مسلمان به‌ویژه زنان و کودکان بی دفاع در غزه شهید شده اند و تمام جهان نظاره‌گر بمباران های سنگین رژیم صهیونیستی در این منطقه هستند.

امام جمعه موقت مهاباد اظهار کرد: در این ایام در بسیاری از کشورهای غربی راهپیمایی های بزرگ در اعتراض به تداوم جنگ در غزه برپا شده و این امر نشان می دهد که دیگر ملت های جهان از وضعیت کنونی غزه ناراحت هستند.

وی با دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی فردا /شنبه/ در حمایت از مردم فلسطین ادامه داد: این راهپیمایی می تواند قوت قلب و اعلام همبستگی بسیار خوبی با مردم فلسطین و مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی باشد.

ماموستا رشیدی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: اقامه نماز و تلاوت قرآن و راز و نیاز به درگاه الهی می تواند موجب آرامش قلوب مومنان باشد و غیر از آن هر چیز دیگری باطل و بر خلاف دین اسلام است.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن