اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

حفظ مرزهای زندگی نشانه تقوی است

آوای سنت : امام جمعه شهرستان سروآباد با اشاره به اینکه حفظ مرز های زندگی نشانه تقوی است، گفت: مسلمانان تقوی را فراموش نکنیم، شیطان و نفس اماره در کمین همه ما است. یکی از خصوصیات تقوی در ست استفاده کردن است از هر نوع برنامه روزانه وشبانه و شئونات زندگی فردی و جمعی.
ماموستا سید عبدالقادرحسینی امام جمعه شهرستان سروآباد در خطبه نماز جمعه با حمد وثنای پروردگار ودرود ورحمت برروح همیشه بیدار نبی مکرم اسلام حضرت محمد المصطفی(ص) وآل واصحاب ویاوران با وفای آن حضرت وعرض سلام خدمت نماز گزارن، اظهار کرد: امید وارم همه ما اهل تقوی و توشه رضایتمندی و خوشنودی خدارا بحا بیاورم .

امام جمعه شهرستان سروآباد با اشاره به اینکه حفظ مرز های زندگی نشانه تقوی است، عنوان کرد: مسلمانان تقوی را فراموش نکنیم، شیطان و نفس اماره در کمین همه ما است. یکی از خصوصیات تقوی در ست استفاده کردن است از هر نوع برنامه روزانه وشبانه و شئونات زندگی فردی و جمعی.

وی افزود: آب مایه حیات و زندگی هر نوع حیوانات بوده و زیباترین نعمت برق است و سعی و تلاش همه ما براین باشد حداقل نیاز ما در مصرف برق و آب رعایت کنیم این طبیعت خدادادی و شیرین را حفظ کنیم.

امام جمعه شهرستان سروآباد ذکر کرد: زیر بنای پیشرفت هر منطقه ای آموزش و پرورش است و همه ما با آموزش و پرورش همکاری داشته باشیم . منطقه ما از قدیم تا به الان جایگاه فرهنگ اسلامی بوده. نخبه ها و علمای ما که نامشان در بین ما است این نشانه فرهنگ مداری این دیار و کردستان است. خدمات اداره کمیته امداد و بهزیستی نباید نادیده بگیریم و خیر صدقه در راه این ارگانها به دست فقیران و نیازمندان می رسد و ماهم با این ادارات خدوم همکاری داشته باشیم.

ماموستا حسینی عنوان کرد: مدیران این شهرستان واقعا خدمت می کنند و اگر هم کم وکاستی است برمیگرده به مدیران کل در استان و آنها نسبت به آبادانی این شهرستان بی توجه هستند. از مدیرکل های استان و از آقای استاندار گله مندیم و اغلب روستاهای ما خالی از سکونت شده است.

وی با اشاره به نقش آبادانی یعنی خدمت کردن در روستاها، بیان کرد: تنها را آبادانی این شهرستان احداث جاده روستای دورود است به روستای بلبر و این احداث هم برای این نظام چیزی نیست اگر آنها چشم محبت داشته باشند. آب این شهرستان آلوده است همه دچار سنگ کلیه شده ایم وباید مسئولین به فکر انتقال آبی که در مسیر روستای بندول است به این شهر باشند. تو آب این سد را به قروه و دورتر از قروه کشیده ای توانایی نداری آب آن چشمه را به این شهر بکشید . برای آبادانی باید کار کنید . جاده بین روستایی دورود تا بلبر آبادانی برای این شهرستان و وصل کردن این شهرستان  به شهر پاوه و کرمانشاه است.

وی افزود: شما در کوسالان دنیایی را در بر گرفته ای .آقایانی که مسئول نظامی و سیاسی هستید این پایین را آباد کنید تا را عبور برای آنها باقی نماند. بالای آن کوه چه معنایی دارد. به شماها می گویم به فکر آبادانی و خدمت کردن به مردم این شهرستان باشید. از ما گفتن و از شماها شنیدن . عمر ما به پایان رسید و ولی ما ندیدیم، چند ساله ما پشت این تریبون داد و فریاد می زنیم برای این شهر و شهر هم در حال افول است و ویرانی در برابر این شهر است.

امام جمعه شهرستان سروآباد عنوان کرد: امام شافعی می فرماید: ای خانواده پیامبر (ص) دوست داشتنی شما واجب است و خداوند در قرآن فرموده است که باید محبت شمارا داشته باشیم و شما بیشترین لیاقت دارید که اگر در نماز بر شما درود نفرستیم نماز مان قابل قبول نیست. خداوند می فرماید: خدا می خواهد هر گونه بدی و پلیدی  را از شما اهل بیت یعنی علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) بر طرف نماید . و شما را چنان که شایسته است از همه گناهان و معاصی پاک و پاکیزه کند.

ماموستا حسینی خاطرنشان کرد: حضرت عائشه می فرماید: پیامبر خدا جبه سیاهی پوشید به بیرون رفت رسید به حضرت حسن و حسین و علی و فاطمه همه آنها را با جبه سیاهش پوشید و فرمود خدایا اینها در زیر این جبه قرار گرفته اند از هرگونه رجس و بدی حفظ کن. پیامبر خدا (ص) می فرماید : در بین شما دو چیز بجا می گذارم  و شما به آن تمسک کنید و دچار گمراهی نمی شوید . یکی کتاب خدا یعنی قرآن و این ریسمان خدا است از آسمان تا به زمین و خانواده و اهل بیت من و این دوتا از هم جداشدنی نیستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن