مذاهب و خطبه ها

دشمن کنونی اسلام،ترویج بی بند باری و فساد اخلاقی است

آوای سنت : آخوند عبدالباسط نوری زاد ، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه ۲۹ آذر۹۸ گفت: فضائل انسانی و سیره حضرت محمد (ص) بهترین الگو و دستور العمل برای تربیت و اصلاح روح انسان هاست و دین اسلام با ترویج همین اخلاقیات در قلوب مردم جهان نفوذ کرده و سپس توسعه و گسترش یافته است.

آخوند عبدالباسط نوری زاد با بیان اینکه اخلاق اسلامی سرمایه ای ارزشمند برای بقاء و جاودانگی دنیا و آخرت انسان ها است اظهار داشت: امروزه در جوامع اسلامی و بدنبال توسعه اجتماعی و پیشرفت های علمی و صنعتی توجه به آموزه های دینی، ترویج اخلاقیات و سنن پیامبر (ص) کم رنگ شده و این کاستی و نقصان یکی از عوامل ناهنجاری ها و انحرفات و گرفتاری جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: اکنون دشمن اسلام توپ و تانک و ابزارهای جنگی نیست، بلکه دوری از قرآن و ترویج بی بند باری و فساد اخلاقی است.

وی گفت: گمراهی و فساد اخلاقی فرزند یکی از بزرگترین مصیبت های خانواده های ما است.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت: اولیاء خانواده ها به عنوان رکن اصلی تربیت و پرورش اسلامی فرزندان نباید در این خصوص بی تفاوت باشند و رسم احترام و محبت به همدیگر و بزرگترها و رمزهای زندگی را براساس سیره پیامبر (ص) به فرزندان خود بیاموزند.

آخوند عبدالباسط نوری زاد با بیان اینکه به لحاظ شرعی پدران و مادران در قبال فرزندان وظایفی دارند افزود: انتخاب نام های با معنی و متعارف، اصیل و اسلامی، اذان گفتن در گوش نوزاد، تغذیه با شیر مادر ، هدایت فرزندان به مجالس معنوی و دینی، آموزش نماز و آداب و سنن زندگی اسلامی از جمله وظایف شرعی پدران و مادران نسبت به اولادشان است.

وی گفت: رسول الله (ص) نیز نسبت به اولاد و نوه های گرامی خود بسیار مهربان بودند و آنان را در آغوش گرفته ابراز محبت می کردند زیرا که اسلام دین برادری، دوستی و محبت انسان ها نسبت به یکدیگر و بخصوص فرزندان است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن