مذاهب و خطبه ها

برنامۀ زیبای اسلام برای آن است که انسان‌ها به بهشت برسند

مولانا عبدالحمید: تعلیمات قرآن و سنت برای اصلاح بشر و رسیدن به نعمت‌های بهشت هستند

آوای سنت : شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۸)، با بیان اینکه «خداوند متعال برای برآورده‌ ساختن نیازهای مادی و معنوی انسان برنامه‌های جامع فرستاده است»، «قرآن»، «اسلام» و «تعلیم رسول اکرم» را برنامه‌های خداوند برای ساختن بشر و رسیدنش به بهشت دانستند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید پس از تلاوت آیه‌های ۱۴ تا ۱۹ سورۀ مبارکۀ «أعلی»، گفتند: الله تعالی بر بندگانش بسیار مهربان است و براساس همین رحمت و لطفی که نسبت به بندگان دارد برای برآوردن نیازهای مادی و معنوی آنان برنامه‌های جامع و کاملی را قرار داده است. خداوند متعال انسان را مشرف‌ترین موجود آفریده و برای ایمان، هدایت، تقوا، دین و رسیدنش به خدا که نعمت‌های معنوی‌اند برنامه و راه قرار داده است.

ایشان ادامه دادند: همان‌طور که جسم مریضی دارد، روح هم امراض دارد، همان‌طور که امراض جسم علاج دارند، بیماری‌های روح نیز علاج دارند. علاجِ کفر و شرک که امراض باطنی‌اند توبه و توحید است. شرک، نفاق و تکبر سرطان‌های معنوی و امراض خطرناکی‌ هستند که معنویت انسان را نابود می‌کنند.

مولانا عبدالحمید در ادامه خاطرنشان کردند: الله تعالی برای رسیدنِ انسان به بهشت و ساختنِ او شریعت، کتاب‌های آسمانی و انبیا را که طبیب‌های روحانی‌ هستند فرستاده است. قرآن کتاب انسان‌ساز و پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم به‌عنوان «رحمه‌للعالمین» مرشد انسان‌سازی است.

ایشان ابراز داشتند: صحابه رضی‌الله‌عنهم خود را در اختیار حضرت‌ رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم که در زمینۀ ساختن انسان کارشناسِ بی‌نظیری بود گذاشتند. رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم نیز برنامه قرآن را بر آنها اجرا کرد و آنها را چنان تربیت کرد که بر زمین می‌گشتند و از رسول خدا مژدۀ بهشت را دریافت می‌کردند.

مدیر دارالعلوم زاهدان ادامه دادند: برنامۀ زیبای اسلام برای آن است که انسان‌ها به بهشت برسند. الله تعالی مهربان است و می‌خواهد انسان به جایش در بهشت برسد اما نامهربانی و تقصیر از خود انسان است که به این برنامه تن نمی‌دهد و خود را از بهشت محروم می‌کند. اگر انسان‌ها از پیامبران اتباع کنند و به آخرین برنامۀ الهی یعنی دین اسلام تن بدهند به نعمت‌های بهشت نایل می‌شوند.

ایشان در ادامه افزودند: مسلمانان صاحب چنان دین، کتاب و برنامه‌ای هستند که اگر خودشان را با آنها وفق بدهند می‌توانند هم خود و هم جهانیان را اصلاح و تزکیه کنند. تعالیم قرآن و سنت برنامه‌های جامعی هستند که انسان می‌تواند به وسیلۀ آنها مریضی‌های باطنی و روحی خود را معالجه کند.

دکتر امینی‌فرد از سرمایه‌های مهم استان و کشور بود

شیخ‌الاسلام مولانا در فرازی دیگر از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، به درگذشت دکتر امینی‌فرد، نمایندۀ مردم ایرانشهر در مجلس دهم اشاره کردند و گفتند: شهادت دکتر امینی‌فرد که در سانحۀ تصادف رانندگی جان خود را از دست داد از حوادث تلخ در هفتۀ گذشته بود. دکتر امینی‌فرد از سرمایه‌های مهم استان و کشور بود که از علم و تجربۀ زیادی به‌ویژه در زمینۀ پزشکی برخوردار بود.
ایشان ادامه دادند: دکتر امینی‌فرد مدرک فوق تخصص چشم‌پزشکی داشت که بیمارانی که به ایشان مراجعه می‌کردند از عملکردش راضی بودند و چه‌بسا بیماران را به‌صورت رایگان معالجه می‌کرد.

خطیب جمعه زاهدان خاطرنشان کردند: دکتر امینی‌فرد در طول چهار سال نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز به خوبی درخشید و از نظریه‌های ایشان در مجلس و خارج از مجلس استفاده می‌شد. مردم استان از درگذشت این اندیشمند نابغه بسیار متأثر شدند. الله تعالی ایشان را غریق رحمت گرداند و به مردم استان نعم‌البدل نصیب بفرماید.

امام‌جمعه زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان به جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنان در مراسم تشییع‌جنازۀ سردار سلیمانی در کرمان، حادثۀ سقوط هواپیمای مسافربری در تهران و واژگونی اتوبوس تهران- گنبد اشاره کردند و ضمن ابراز تأسف از این رخدادها، برای جان‌باختگان این حوادث دعای رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر را مسئلت کردند و گفتند: پیام تمام این حوادث آن است که دنیا ناپایدار است و همۀ ما مرگ را در پیش داریم. لذا باید برای مرگ و قبر و آخرت آمادگی کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن