مذاهب و خطبه ها

حمایت علماء از کاندیداهای انتخاباتی فقط معنوی است

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج ضمن گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه نعمت رفاه، امنیت و سلامتی را از اهداف انقلاب اسلامی دانستند و از مسئولین خواستند از آرمان های انقلاب صیانت کنند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیرمولانا گرگیج، ایشان که مهمان ویژه مراسم نمازجمعه (۱۸ بهمن ۹۸) شهرستان گالیکش بودند خاطرنشان ساختند: در ایام سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و زمانی که ملت انقلاب کردند آرمان هایی داشتند که آن اهداف عبارتند از رفاه (معیشت خوب) امنیت، سلامتی و این سه نعمت با هیچ قیمتی خریدنی نیستند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به آرمان های انقلاب اسلامی گفتند: اهداف مردم از انقلاب اسلامی خدمت به محرومین و برچیده شدن تبعیض بود؛ مردم به استقلال دست یابند که شرق و غرب بر آن ها حکومت نکنند، در آن زمان اگر سرباز آمریکایی مرتکب جرمی در کشور می‌شد دادگاه های ایران حق محاکمه ی او را نداشتند بلکه باید در محکمه های آمریکا مورد بازپرسی قرار می گرفت (کاپیتولاسیون)؛ به همین سبب امام خمینی (رح) در سال ۱۳۴۲ سخنرانی نمودند که جرقه های انقلاب اسلامی از آن جا آغاز شد، امام (رح) فرمودند: سرمایه ی ایران باید برای ملت ایران باشد نه برای دشمنان ملت.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: هدف ششم جلوگیری از باند بازی و رانت خواری بود، در آن زمان افراد دولتی و بلند پایه، روستاها و املاک زیادی را در نقاط مختلف کشور برای خود سند می زدند و به نام خود ثبت می‌کردند؛ از قدرت شان سوء استفاده می کردند که به همین دلایل مردم قیام کردند و انقلاب شکل گرفت تا از این محرومیت ها جلوگیری شود، این ملت سرمایه کشور است لذا باید در رفاه و آسایش باشند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در فراز دیگری از اظهارت شان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور چین آن را نوعی عذاب الهی برشمردند و بیان داشتند: در ترکستان چین جمعیت مسلمانان بسیار بود که پیش از تسلط رژیم کمونیستی چین بر آنان ۸۰ میلیون نفر بودند اما متأسفانه امروز به واسطه فشارهای رژیم کمونیستی جمعیت آنان به ۳۰ میلیون نفر کاهش یافته است.

مولانا گرگیج افزودند: در چین اگر یک مسلمانی بیش از سه فرزند به دنیا می آورد بهای آن جریمه سنگینی بود و باید تمام دارایی اش را برای آن جریمه می پرداخت، فرزندان مسلمانان را به کمپ هایی می برند و تعلیمات کمونیستی را به آنان آموزش می دهند تا آنان را از اسلام دور کنند؛ امروز مشاهده می کنیم که خداوند به چه طریقی اقتصاد بزرگ چین را به وسیله یک ویروس کوچکی به نام کرونا نابود کرد که نوعی عذاب محسوب می شود و خداوند هم قادر است که آن را در یک لحظه خنثی کند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با بیان این مطلب که ” ازدواج سنت انبیای الهی است” تأکید کردند: برخی از علماء معتقدند ازدواج از عبادات نفلی فضیلت بیشتری دارد، جوانان پیش از ازدواج آزمایش خون دهند تا در آینده فرزندان شان دچار مشکلات تالاسمی و دیگر بیماری ها نشوند، همچنین جوانان باید ازدواج خود را ثبت کنند تا اگر در زندگی مشترک مشکلی پیش آمد بتوانند از طریق قانون، پیگیری و حل کنند.

ایشان در ادامه افزودند: اگر در مواقعی که جنین ناقص است و روح درون بدن آن دمیده نشده است می‌تواند جنین را سقط کند اما اگر روح در بدن جنین دمیده شد سقط کردن آن جایز نیست، پدر و مادر با یک نظریه اقدام به سقط جنین نکنند بلکه چندین آزمایش انجام دهند تا اطمینان حاصل پیدا کنند؛ افراد باید مسئله ازدواج را جدی بگیرند که دچار مشکلات نشوند.

مولانا گرگیج در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به رقابت های انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نکاتی را پیرامون این موضوع بیان کردند و اظهار داشتند: هر کشوری انتخابات لازم دارد تا رئیس جمهوری و سایر مسئولان آن مشخص شود، ما در ایام انتخابات دچار مشکلات متعددی می شویم زیرا تمامی افراد از ما انتظار حمایت دارند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به ویژگی های یک کاندید خوب و منشور اخلاقی انتخابات گفتند: باید در وجود آن کسی که کاندیدای انتخابات مجلس می شود دیانت، صداقت، علم و شجاعت داشته باشد و هدفش خدمت به مردم باشد، اگر در وجودش استعداد و توانمندی است همان ویژگی ها را برای مردم بیان کند نه این که دیگران را تخریب کند.

مهمان ویژه مراسم نمازجمعه گالیکش در خاتمه سخنان خود بیان داشتند: مردم آزاد هستند نماینده ای را که نسبت به آن شناخت کامل دارند انتخاب کنند؛ حمایت علماء از کاندیداهای انتخاباتی فقط حمایت معنوی است، ما فقط دعای خیر می کنیم و به مردم تأکید می کنم همان فردی که اصلح است را انتخاب کنید و اگر شناختی ندارید و نسبت به انتخاب خود تردید دارید از انسان های معتمد کمک بگیرید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن