اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

دشمنان در پی ترویج فرهنگ بد حجابی هستند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دهگلان ترویج بی حجابی از سوی شبکه های بیگانه را تهدیدی بر نهاد خانواده و جامعه عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام محمدی، پیرامون مبحث قبول مسولیت در اسلام و رفتار بزرگان در این باره، برقراری عدالت و قسط و همچنین اجتناب از گناه، عصیان و دوری از تعدی و تجاوز به حق، با استناد به آیه نود از سوره مبارکه نحل گفت: بعضی از بزرگان دین، این آیه به عنوان منشور جهانی اسلام قلمداد می کنند. پس اگر یک انسان عاقل به این آیه اکتفا نموده و معانی آن را مورد توجه قرار دهد به عظمت اسلام در امر مدیریت پی خواهد برد. حدیث شریف نیز در باب اهمیت موضوع به مسولیت پذیری و مدیریت سالم پرداخته است.

ماموستا محمدی با تاکید بر این مطلب که انجام مسئولیت همه آحاد جامعه را شامل می شود، افزود: حضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه در هنگام قبول امور جامعه به مردم خطاب کرد، من امر خلافت شما را عهده دار شدم، اما از هیچ شخصی برتر نیستم. اگر کار خوب و پسندیده کردم، من را تقویت کنید و چنانچه دچار خطا و اشتباه شدم رفتارم را اصلاح نمایید. صداقت و راستی یک امانت مهم و دروغ خیانت به مردم جامعه است. شخص ضعیف در نزد من انسانی قوی می باشد تا حقش را بگیرم. بزرگان صدر اسلام نسبت به قبول مسولیت و به جا آوردن حق مسولیت، بسیار اهل رعایت و محاسبه بودند و هیچ نوع طمع و دلبستگی به حکومت داری نداشتند.

امام جمعه اهل سنت دهگلان عمل به تکلیف دین را جزو مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانست و متذکر شد: امروز جنگ بر علیه اسلام و مسلمانان به آخرین نقطه خود رسیده و آثار آن کاملا مشهود می باشد. همچنان که آثارش در غزوه های بدر، خیبر و جنگ های صلیبی نیز دیده شده است. جنگ های کنونی نیز بر علیه منابع مادی و معنوی جهان اسلام برنامه ریزی می شوند. تکلیف است که به وظیفه ی خود عمل کرده و نگذاریم دین مغلوب افراد فاسد شود. بدحجابی و بی حجابی در شبکه های بیگانه فارسی زیان و زبان های رایج در سرزمین های اسلامی ترویج شده و نهاد خانواده ها و جوامع را تهدید می‌کنند.

ماموستا محمدی یادآور شد: بسیاری از منکرات عادی شده و قبح و زشتی گناه در آنها ریخته است. نادیده انگاشتن قبح گناه و زشتی از خود زشتی بدتر و مخرب تر خواهد بود. گرفتن ربا به بهانه کارمزد، رشوه به نام شیرینی، تهمت و افترا به جای نقد و چالش، زنا و قبایح به عنوان رابطه و نیاز در حال افزایش هستند. در این میان دعوت دادن به معروفات و هشدار نسبت به منکرات یک وظیفه مهم وخطیر می باشد. امر به معروف و نهی از منکر قطب بزرگ دین اسلام و دلیل رسالت پیامبران است که اگر بساط آن برچیده شده و رها شود سبب تعطیلی نبوت و از بین رفتن دیانت خواهد شد.

این عالم اهل سنت در ادامه مطلب گفت: برای این منظور باید ایمان خود را با ذکر و یاد خدا، شناخت صحیح و تقویت باورهای دینی، اخوت برادری و محبت، انس و دوستی با قرآن و شرکت در حلقه های ذکر و استغفار در شب به تقویت برسانیم. در حدیثی از نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم آمده است، هرکس بر استغفار و طلب بخشش الهی مداومت داشته باشد، خدای متعال مسیر برون رفت از سختی و راه خارج شدن از غم و اندوه را به او نشان داده واز راهی که گمان نمی کند، برایش رزق و روزی می فرستد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن