زن و خانوادههمسرداری

سوالات ممنوعه از همسر در زندگی زناشویی(۱)

سوالات ممنوعه در زندگی زناشویی

آوای سنت : پرسیدن این سوالات از همسر ممنوع است!

لحن صحبت کردن و حرفهایی که بین زوجین رد و بدل میشود عامل اصلی حفظ صمیمیت و احترام بین دو نفر است. برخی حرفها را هرگز نباید به همسرتان بزنید و سوالاتی هستند که هرگز نباید به زبان بیاورید وگرنه ممکن است باعث ناراحتی عمیق همسرتان شده و میانه شما را شکر آب کند.یک سری سوالات در روابط بین همسران باعث بوجود آمدن اختلاف میشود.

در ادامه مقاله سوالاتی که هرگر نباید از همسرتان بپرسید را با شما در میان میگذاریم:

سوالات ممنوعه از همسر

برخی سوالات و صحبت های جنبه انتقاد آمیز و سرزنش شدیدی دارند و نمیتوانند کمکی برای بهتر شدن رابطه شما بنمایند و حتی بر عکس ممکن است باعث بیشتر شدن مشکلات شوند.

• چرا همیشه این کار را می کنی؟

اگر همسرتان به کاری عادت دارد که موجب ناراحتی شما میشود ، قضاوت منفی درباره او فقط فاصله بینتان را بیشتر میکند. به جای سرزنش او بابت انجام کارهایی که دوست ندارید، در مورد چیزهایی که دوست دارید و حسی که هنگام انجام آن ها به شما دست میدهد با او حرف بزنید.

فرض کنید همسرتان عادت دارد در خمیردندان را باز بگذارد به جای این که به او بگویید : ” مشکلت چیه ؟ یا چرا همیشه این کار را میکنی ؟ ” بهتر است به او بگویید عزیم میشه لطفا همیشه در خمیردندان را ببندی .

با وجودی که شاید احمقانه به نظر برسد میتوانید برای تشویق او بگویید وقتی کاری که از تو میخواهم را انجام میدهی، احساس میکنم بیشتر دوستم داری ، و زمانی که دفعه بعدی در خمیردندان را بست ، خوشحالیتان را بروز داده و او را ببوسید.

وقتی همسرتان میبیند که به خاطر چنین کار کوچکی تحسینش میکنید ، کارهای بیشتری برایتان انجام می دهد و حس مثبت بینتان باقی می ماند.

• چرا هیچوقت کاری که میگویم را انجام نمی دهی؟

استفاده کردن از کلمات هرگز ، هیچوقت یا همیشه در مکالمات اصلا کار جالبی نیست و باعث میشود فرد مقابل تصور کند ، او را متهم کرده اید و در نتیجه منجر به نا امیدی ، خشم و بی اعتمادی بین شما خواهد شد. این نوع صحبت کردن کاملا بی فایده است و به جای بهتر شدن طرف مقابل باعث تخریب رابطه میشود.

اگر از همسرتان ناراحتید اول باید احساسات و افکار خود را بپذیرید و سهم خود را از ناراحتی به تساوی گردن بگیرید و به جای تمرکز روی رفتار اشتباه همسرتان ، روی روش هایی که میتوانید به تقویت رابطه تان کمک کند تمرکز کنید.

اگر به جای مشکل ، به راه حل مشکل فکر کنید ، به درک بهتری از شرایط میرسید و میتوانید بدون کنایه و با لحنی دوستانه حرفتان را بزنید و راه حل مناسبش را پیدا کنید.

• چرا اینقدر تنبل ، خودخواه یا قدرنشناس هستی؟ چرا با من مهربان نیستی ؟ چرا بهتر نمی شوی ؟ 

در صورتی که ناراحت هستید نباید به طرف مقابل حمله کنید . اگر میخواهید کیفیت رابطه تان بهتر شود باید روش ارتباطی و حرف زدنتان را بهتر کنید.

ابراز صادقانه احساسات به همراه همدردی و ابراز احساس بهترین راه برای برقراری ارتباط با همسر است. بدون این که همسرتان را متهم کنید یا از او انتقاد کنید ، صادقانه احساستان را بیان کنید.

زمانی که همسرتان با شما صحبت میکند ، به دقت به حرفهایش گوش دهید و بفهمید چه حسی دارد.

(بخش دوم را اینجا ببینید)

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن