اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

رفتار مسلمانان علت برخی از بدبینی ها به اسلام است

آوای سنت: امام مسجد ابوبکر صدیق (رض) تایباد، دلیل بدبینی ها به اسلام در اذهان سایر ملل را در رفتارهای کنونی مسلمانان مرتبط دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی عبدالرحمن مطهری طی سخنانی ساختار تمدن های غربی و خود ساخته بشری را در جهت برآورده کردن منافع مادی سازندگان آن به وسیله قربانی کردن انسان ها خواند و گفت: تمدنی که غرب ادعای آن را می کند چیزی نیست که بتواند سرانجام خوشی را برای نوع بشر رقم بزند و شالوده آنچه که مبلغین و سیاستمداران آنها به خورد جوانان مسلمان می دهد با هدف گمراه کردن امت از دین خدا و سنت رسول برحق صلی الله علیه وآله وسلم طراحی و برنامه ریزی می شوند.

از دوران اوج گیری اروپا و غرب در صنعت تکنولوژی و دستیابی به علوم ساخت ابزار آلات جنگی می بینیم که همه ساله در نقاط مختلف سرزمین های مسلمانان تعداد زیادی از مردم بیگناه بی دلیل کشته می شوند، اما تمدنی که بنا را در ارزش های انسانی گذاشته است، اهمیتی به این قضیه نمی دهد.

مولوی مطهری فر سکوت مدافعان حقوق بشر در برابر جنایت بر علیه مسلمانان را بیانگر نفرت غربی از اسلام دانست و افزود: قرآن پیام رسان دینی است که برابری را برای همه بشر یکسان دانسته و در مسئله حق و عدالت، مسلمان را به غیر مسلمان ترجیح نمی دهد، لذا در این مسلک حق به جانب هر کس که باشد بدون در نظر گرفتن تعلقات دینی، مذهبی و فامیلی حق را به حق دار می دهد، اما متاسقانه رفتار و کردارهای امروزی باعث شده است تا در ملل دیگر نسبت به اسلام بدبینی ایجاد شود. عمده مشکلات دنیای اسلام در دوران اخیر و قرن حاضر نتیجه عکس العمل های نامناسبی است که از ما به دنیا صادر می شود. در صدر اسلام امرای مسلمین زندگی رعیت گونه داشتند، ولی اکثر صاحب منصبان کنونی با اشرافیت خوی گرفته اند.

امام مسجد ابوبکر صدیق (رضی) تایباد رفتارهای مغایر با دین و سنت را از دلایل پسرفت دنیای اسلام برشمرد و متذکر شد: در تجارت و معملات با مردم گشاده رو برخورد می کنیم، ولی در باطن روشی را در پیش می گیریم که با احکام دین مغایر است. ایرادات نقد پذیر و موضوعات چالش برانگیز به رفتارهای ما بر می گردد وگرنه اصل دین به صورت کامل و جامع به دست ما رسیده است. اسلام تبعیض را نمی پذیرد. در اسلام نسبت داشتن با اولیاء الله به برتر بودن شخص حکم نمی دهد. اسلام، رتبه بالا و ثروت زیاد را ملاک بهتر بودن نمی داند، بلکه تنها اعمال را در نظر می گیرد و از انسان می خواهد که از هیچ کس به خاطر داشتن قدرت زیاد و سرمایه هنگفت واهمه به دل راه ندهد.

مولوی مطهری فر تاکید کرد: فقط باریتعالی می داند که چه کسی عالم است و چه کسانی لباس عالمیت بر تن دارند. چه کسی با تقوا است و چه کسانی از متقی بودن، تنها نام آن را یدک می کشند. بترسیم از اینکه دیگران را از خود کوچک ببینیم. بسیاری از صحابه بزرگوار در ظاهر افرادی عادی، فقیر و از طبقه مستضعف جامعه بودند، لیکن در نزد الله و رسول سربلند شده و نام شان در تاریخ اسلام درخشیدن گرفت. چشم، لباس و مالکیت انسان طراز اعمال به حساب نمی آیند.

تمدن و فرهنگ اسلام به دلیل عدالتی که صادر کرد توانست بر امپراطوری ایران و روم غلبه کند و برای این منظور شمشیر بکار گرفته نشد. در عملکردها دقت کنیم. صحابه ساده بودند و با همان ساده زیستی خود در تجارت و اقتصاد شهره عام و خاص شدند. در عصر حاضر حرص به داشتن سرمایه بیشتر و عطش برتری یافتن هم به دین و هم به اقتصاد ما ضربه زده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن