اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

رفع مشکل مسکن و اشتغال جوانان در اولویت دولتمردان قرار گیرد

آوای سنت : امام جمعه موقت اهل سنت سنندج گفت: مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان مطالبه مردم است که باید در اولویت برنامه‌های دولتمردان قرار گیرد.

ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، به شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم گریزی زد و اظهار کرد: مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان از مطالبات جدی مردم در کل کشور به ویژه استان است تلاش در راستای رفع مشکل اشتغال و مسکن جوانان در اولویت برنامه های دولتمردان قرار

 در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، به شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم گریزی زد و اظهار کرد: مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان از مطالبات جدی مردم در کل کشور به ویژه استان است تلاش در راستای رفع مشکل اشتغال و مسکن جوانان در اولویت برنامه های دولتمردان قرار گیرد.

امام جمعه موقت اهل سنت شهر سنندج در ادامه افزود: امروز تامین مسکن برای اقشار نیازمند جامعه مشکل جدی به وجود آورده، صاحبخانه‌ها در گرفتن اجاره منزل و مغازه نباید به مساجرین فشار وارد کنند.

ماموستا حسینی مردمی و مردم‌داری را از ویژگی‌های مهم هر مسلمانی دانست و خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان و تلاش برای رفع مشکلات آنان ضروری و موجب خشنودی پروردگار و وفور نعمت بر انسان می‌شود.

وی عنوان کرد:  متمکنین جامعه باید با شناسایی افراد نیازمند جامعه و دستگیری آنها به خود کمک کرده و موجب خیر و برکات برای زندگی شان می شوند.

امام جمعه موقت شهر سنندج افزود: طول عمر انسان فرصتی برای ساختن دنیا و آخرت است اینکه هر کدام از ما تا چه زمان و ثانیه‌ای در این دنیا زندگی می‌کنیم معلوم نیست.

ماموستا حسینی تصریح کرد: باید قدر فرصت باهم بودن‌ را بدانیم و با تکریم و احترام به هم زمینه سعادتمندی در دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنیم.

وی افزود: انسان‌ها هنگام مرگ هیچ چیز به جز کفن باخود نمی برند بنابراین باید برای آخرت خودمان نهایت تلاش را انجام و از روی آوردن به اعمال و رفتاری که قیامتمان را نابود می کند پرهیز کنیم.

امام جمعه موقت شهر سنندج خاطرنشان کرد: بنا به فرموده پیامبر مکرم اسلام  بعد از مرگ انسان اعمال دنیوی او قطع می‌شود مگر سه چیز، اول فرزند صالح  که براى او دعا کند، دوم علم و دانشی که از او به یادگار گذاشته و مردم از آن استفاده  می‌کنند و سوم  صدقه جاریه‏‌اى که از خود بگذارد که تا روز قیامت مردم از آن بهره برند.

ماموستا حسینی در ادامه درگذشت ۵ نفر از زائران کردستانی حج تمتع امسال را تسلیت گفت.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) راست‌گویی، امانتداری، خوش‌اخلاقی و مردم‌داری را چهار خصلت مهم برای هر مسلمان بیان فرموده اند که در صورت داشتن این خصلت‌ها سعادت دنیا و بهشت برین  شامل حالشان می‌شود.

ماموستا حسینی صداقت را ضامن نجات، رستگاری، سربلندی و پیروزی هر انسان دانست و افزود: همه با هم از موفقیت یکدیگر خوشحال و نسبت به نداری و کم‌وکاستی‌ها و نیازمندی‌ها غم‌خوار و ناراحت باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن