اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

زن و مرد برای تحکیم بنیان خانواده تلاش جدی کنند

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با تاکید بر تحکیم بنیان خانواده، گفت: خانواده همچون عمارتی است که زن و شوهر ستون های آن را تشکیل می دهد و فروریختن هر یک از ستون ها استحکام و استواری این عمارت را دچار تزلزل می کند و از این رو واجب است که زن و مرد برای مستحکم کردن بنیان خانواده اهتمام جدی داشته باشند.

ماموستا عبدالرحمن مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت کرمانشاه در مسجد جامع امام شافعی به معضلات ایجاد شده در تصعیف بنیان خانواده و به تبع آن وقوع طلاق اشاره کرد و افزود: طلاق همچون قطع عضوی از بدن است، برای آنان که گرفتارش می شوند تجربه ای تلخ و تکان دهنده است و هرقدر درباره آمار طلاق و پیامدهای آن بیشتر پژوهش کنیم با واقعیت های ناخوشایند بیشتری روبه رو می شویم.

وی اضافه کرد که طلاق در کودکان خانواده شدیدا اثر می گذارد تا جائی که راه گریزی را برای زندگی نمی شناسند والا به آن متوسل می شدند.

وی مهم ترین آثار شوم طلاق در کودکان را قربانی روحی و عاطفی، وحشت از زندگی آینده، دربدری و نابسامانی، احساس گناه نمودن کوتاه و خود را گاها مقصر جدایی والدین دانستن، تاثیر منفی در رشد، ایجاد زمینه بزهکاری و عصیان، بی بندوباری ها، دچار فساد شدن بویژه بعلت فقر و ناآگاهی و نبود سرپرست، اعتیاد و سوء استفاده از کودکان طلاق در توزیع مواد مخدر و کاهش میل به ازدواج در فرزندان طلاق ذکر کرد.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: در نتیجه نباید خانواده ها در امر طلاق عجله کنند و خاصتا زوج های جوان در مسیر زندگی و ناهمواری های آن صبور باشند و آینده خانواده خود را خراب نکنند.

ماموستا مرادی در ادامه خطبه هایش به برگزاری کنفرانس یک روزه طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری با زحمات مجمع جهانی تقریب روز یکشنبه گذشته در تهران خبر داد و گفت: این کنفرانس که با حضور اندیشمندان علمای برجسته از کشورهای خارجی و جمعی مهمانان داخلی برگزار شد که در این کنفرانس از حقوق ملت مظلوم غزه دفاع و ندای مظلومیت آنها فریاد زده شد و با قرایت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

وی به برگزاری نشست ائمه جمعه در روز دوشنبه در تهران و دیدار با رئیس جمهوری نیز اشاره‌ کرد و گفت: همچنین در اختتامییه نشست ائمه جمعه کل کشور به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی شرف یاب شدیم و معظم له در بیاناتی فرمودند که امامان جمعه باید دلسوز، اهل محبت به مردم، ناقد امور، هدایتگر جامعه و تبیین کننده باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن