اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

سرنوشت نامناسب دنیا پرستان در روز قیامت

آوای سنت: امام جمعه سیمین شهر، سرنوشت دنیا پرستان در روز قیامت را به حیونات مردار خوار تشبیه کرد.

به گزارش آوای سنت، رجب محمد آخوند حنفی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته سیمین شهر با اشاره به این مطلب که انسان ها در روز قیامت به مکانی فرستاده خواهند شد که عمر خود را در دنیا صرف آن کرده اند، گفت: همه اهل امت، مقام خلیفه خدا در روی زمین را داشته و مامور به نشر پیام الهی و دعوت مردم به معروفات و نهی از منکرات هستند. این کاری است که نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم در دوران رسالت به انجام رساند و در این راه حلم، بردباری و امانت داری پیشه کرد تا در انتقال پیام قرآنی عملکردی شایسته برای آیندگان باقی بگذارد. پس بشارت به اهل دعوت است که در قیامت به دلیل مجاهدت در راه دین و تحمل ریاضت های امر دعوت، مفتخر به قرار گرفتن در گروه پیروان آن حضرت شده و به افتخار بسیار بزرگی نائل می گردند.

آخوند حنفی، الگوبرداری از علمای برحق را از سفارشات دین مبین اسلام دانست و افزود: نیک می دانیم که کسانی که در مسیر قرآن تلاش می کنند به عنوان الگوی دینی و مذهبی جامعه شناخته می شوند. هر عالمی که عمر خویش را در راه اعتلای دین وقف کرده و با دلسوزی و از روی خیر خواهی با مردم برخورد کند، یک جانشین برحق و مجاهد در راه خدا می باشد.

علما از آن جایی که دوران تحصیلات شان را در حوزه های علمیه و مدارس دینی می گذارنند، نسبت به سایر مردم آگاهی بیشتری به قرآن، احکام شرع دین مقدس و راه انبیاء دارند و مراجعه به ایشان در خصوص مختلف دینی و آگاهی از مفاهیم عملی واجب به حساب می آید.

مدیر مدرسه دینی نور سیمین شهر تاکید کرد: بدون شک همراهان علما در مسیر بهشت، جماعت ایشان در مساجد جامع و محلات هستند. بدانیم که دنیا نیز دوست داران خودش را دارد که در اصطلاح دنیا پرست نامیده می شوند. دنیا پرستان کسانی می باشند که تنها هدف شان جمع کردن مال و ثروت در فرصت عمر است. این گروه در تصور شان کسانی که در وقت عبادت، کارشان را برای نماز ترک می کنند، ساده پنداشته و از اینکه می توانند درهمی بیش از آنها به دست آورند در دل احساس خوشحالی می کنند. پس در قیامت همچون حیواناتی نشر می شوند که به دنبال اجساد مردار هستند و در آخرت جز جسد بی جان متعفن شده دنیا نصیب نمی برند.

آخوند حنفی، علما را بشارت دهندگان جنت توصیف کرد و اظهار داشت: امروز خوشبختانه خیرین تلاشگر آماده اند تا در صورت نیاز به مدیریت حوزه ها و مدرسین یاری برسانند. هر جا احساس شود مساجد جامع گنجایش بیشتری می خواهند، خیرین هستند که پیشقدم می شوند. پس علمای با تقوا در قیامت شهادت می هند که خیرین و سخاوتمندان نسبت به آنها برای ورود به بهشت در اولویت قرار دارند، زیرا اگر سخاوت در میدان عمل نباشد دین به ترقی و پیشرفت نمی رسد.

این عالام شاخص اهل سنت ترکمن در توصیه ای خطاب به علمای جوان یادآور شد: جهت پیمایش دروازه های وسیع علم می بایست به دانستنی های روز مسلح شد. دانش بشر به لطف امکانات اطلاع رسانی و سهلوت دسترسی به منابع و کتب ارزشمند به سرعت پیشرفت کرده و بر علما نیز لازم است تا مرتب در حال مطالعه و کنکاش باشند. در قرآن کریم آمده است که در قیامت کوه ها متلاشی شده و دریاها به تلی از خاک خشک تبدیل می شوند و سراسر روی زمین صاف و مسطح می گردد.

اخیرا نظریه پردازان اسلامی دلیل این مسئله را به برودت شدید هوا در آن زمان نسبت می دهند. برودتی سخت وحشتناک که همه اشیا را می خشکاند. سپس طوفان در می گیرد و آنچه که خشک شده اند، ابتدا در هم شکسته و پودر شده و زمین کاملا مسطح می گردد. قرآن کریم کتاب گذشتگان، کتاب امت حاضر و آیندگان است. بدین جهت دانشمندان مدارس قرآنی همواره در آیات بررسی می کنند تا شرح بیشتری را به تفسیر در آورده و به دست مردم برسانند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن