شخصیت ها و گروه ها

رواج فرهنگ غربی از دلایل مهم عدم تمایل جوانان به ازدواج و فرزند آوری

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت تایباد، آمار پایین ازدواج و فرزند آوری را نتیجه تبلیغات منفی دشمنان خواند.

مولانا غلام ‌نبی توکلی در بیانی با استناد به آیه شریفه قرآن یکی از نشانه های قدرت لایزال الهی را در اختیار کردن همسر برای کنترل نفس شهوانی و رسیدن به آرامش در اوج دوران جوانی دانست و گفت: معاندین در صدر اسلام که تابع فرهنگ شرک بودند شبهات زیادی را به نحوه همسر اختیاری آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم وارد می کردند که این شبهه افکنی تا به امروز نیز ادامه دارد.

اولین نکته مهم در ازدواج برقراری محبت و مهربانی میان زن و شوهر است که در اوج فلسفه همسر اختیاری قرار دارند. این مصادیق در ازدواج نبی مکرم با ام المومنین حضرت خدیجه کبری(سلام الله) کاملا مشهود هستند و لذا به جوان توصیه می شود که الگوهای یک ازدواج سالم را از مطالعه زندگی آن حضرت بشناسند.

مولانا توکلی ادامه داد: دوستی و مهربانی اوج فلسفه ازدواج است و مقصد از این امر الهی آرامش مرد در کنار زن و آسودگی زن در همراهی با مرد می باشد. پس اگر با این نیت ازدواج کنید از زندگی خیر خواهید دید و اگر این نکته نبود، سرنوشت به طلاق میان طرفین منجر خواهد شد.

متاسفانه بنابر همین دلایل شاهد افزایش جدایی ها در جامعه هستیم. جوانان به ازدواج به محلی برای شهوت رانی نگاه نکنند، بلکه پیوندهای زناشویی باید برای تولید نسل صالح باشد تا پیامبر اسلام به امت خود افتخار بورزد.

امام جمعه اهل سنت تایباد در انتقاد به شیوع برخی فرهنگ های غیر اسلامی در سرزمین های مسلمانان اظهار داشت: عمل به سنت حسنه ازدواج در بین نسل جوان ما کم رونق است. برای این تاخیر هر چند بهانه هایی وجود دارد و برخی دلایل عنوان شده به حق و قابل قبول هستند، لیکن فراموش نکنیم آنکه به ما روزی می دهد، رزق فرزند را نیز پیش از تولدش می فرستد. نباید برای روزی یک فرزند از ازدواج امتناع و یا از آن فرار کنیم. در ازدواج از فرزند روی گردان نشویم، زیرا باریتعالی می فرماید، اولاد خود را برای ترس از رزق نکشید، ما شما و آنها را روزی می دهیم.

مولوی توکلی پیشگیری از فرزند آوری را ظلم به زن و اولاد و عملی خطرناک دانست و متذکر شد: خدای متعال واژه قاتل را برای اینگونه افراد بکار می برد. در طی سال های گذشته طبقه اشراف و فقرا به تک فرزندی و نهایتا به دو فرزندی رو آورده اند و این اثر تبلیغات دشمنان نبی امت رسول الله را به اثبات می رساند.

اشتباه ما این است که خود را امت رسول الله می دانیم، ولی به ایشان اقتدا نمی کنیم. البته ایراد به سیاست های به دولت ها هم وارد است که از ازدواج و فرزند آوری جوانان حمایت کافی بعمل نمی آورد. حمایت های مقطعی در این برهه از زمان گشایش مشکلات کمبود درآمد و بیکاری را نمی کنند، بلکه باید کارهای اساسی و اقدامات اصولی برای آینده جوانان در برنامه ها گنجانده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن