شخصیت ها و گروه ها

محکومیت برداشت‌های نادرست از اسلام و قرآن

آوای سنت: نایب جماعت اسلامی کشور پاکستان، برخی برداشت های غلط از اسلام و قرآن کریم را بشدت محکوم کرد.

به گزارش آوای سنت، حافظ محمد ادریس بلوچی طی سخنانی در شرح جایگاه علما در خصوص مردمداری دینی گفت: امروزه بر همگان آشکار است که علما مطمئن‌ترین و صادق‌ترین قشر جامعه برای اتحاد و تعادل بین جامعه می باشند. کسانی که به کتاب الهی چنگ زده و نماز را بر پا می‌دارند. مزد انسان‌ های مصلح هرگز ضایع نمی‌ شود. انبیای الهی، اولیای الله، علما، همگی جزو مصلحان بودند. برای ایشان مقام و درجه بزرگی مشخص شده است. پس هر کس که عمل اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر را برای رضایت پروردگار انجام دهد مورد عنایت و توجه درگاهش واقع می گردد.

مولانا بلوچی یکی از شاخص های مهم را در نوع اصلاح رفتاری و اصلاح و سازش در میان مردم و اجتماع خواند و افزود: اصلاح رفتاری یعنی این که هر انسانی باید به لحاظ فکری و اندیشه به ملاک های حقیقی رسیده و روی تک تک اعضای آن کار صورت گیرد. بدین ترتیب جامعه نیز اصلاح و پیشرفته خواهد شد. رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در مورد اهمیت اصلاح، ساکنان کشتی را مثال می زند که اگر یک نفر در کف آن سوراخ ایجاد کند همه افراد غرق خواهند شد. قضیه اصلاح جامعه نیز بدین گونه است و اگر نسبت به گناه و معصیت فردی و اجتماعی بی تفاوت باشیم، یقیننا به عذاب الهی مبتلا می گردیم.

نایب جماعت اسلامی کشور پاکستان ضمن بیان این مطلب که در جامعه ما نقد به کثرت صورت می‌گیرد با طرح پرسشی اظهار داشـت: آیا تا به حال برای اصلاح امور فکر کرده‌ایم؟ آیا فقط باید علما، حکومت و عده‌ای خاص کار اصلاح را انجام دهند؟ بدانیم که همه ما در امور مسئولیت بر عهده داریم. در مورد مسائلی همچون مدگرایی و تشابه به جنس مخالف که امروز متاسفانه به کثرت نمود پیدا کرده و چاره جویی قطعی می طلبد. باید دل ها را به هم نزدیک کرده و باعث ایجاد اتحاد، ارتباط و همدلی گردیم.

مولانا بلوچی با تاکید بر هوشیاری در برابر برخی حرکت های ضد اسلامی عنوان نمود: اخیرا کلپیی در رسانه‌ها باز نشر می شود که زنی به نام مسیح علی‌نژاد که باید به وی لقب شیطان نژاد داد، دین مقدس اسلام را نجس معرفی می‌کند. این گونه برداشت ها از نگاه قرآن و حدیث و از دیدگاه جوامع اسلامی به شدت محکوم می باشد. این زن شیطان صفت قبل از وارد کردن ایراد به دین مسلمانان باید تحقیقات کاملی انجام می داد و دچار چنین اشتباهات بزرگی نمی شد. اسلام دینی کامل و بسیار ارزشمند است. مسلمانان هوشیار بوده دین را از نگاه قرآن و حدیث به دنیا معرفی کنند. مگر این اسلام نبود که زن و مرد را در کنار یکدیگر قرار داد و به بانوان و زنانی که در بین قابل عرب از حق حیات برخوردار نبودند، ارزش بخشید؟ مگر این اسلام و قرآن نبود که هر انسانی را در برابر دیگری همطراز کرد؟

این استاد و عالم توانای اهل سنت تاکید نمود: ترازوی اسلام همه را در کنار یکدیگر به طور مساوی قرار داد و به بشر تبیین کرد که برترین در نزد خداوند متعال با تقوا ترین است. آنچه امروز باعث گرفتاری مسلمان‌ها شده جدایی از فرهنگ قرآن می باشد. همه مشکلات و گرفتاری ‌های جامعه را نمی توان به دین ربط داد. اسلام، پاک ترین و مقدس ترین است. هویت اسلام را باید از قرآن کریم استخراج کرد، نه از افکار و اندیشه پاره ای انسان‌ های کورد دل که هدفی جز بدنام کردن امت مسلمان ندارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن