اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

شیخ امینی:بازگشت به دوره طلایی صدر اسلام راهکار حل مشکلات

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی سلطان العلما بندرلنگه، تنها راه بازگشت به دوران طلایی پیشرفت را در بازگشت به مسیر بزرگان صدر اسلام عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، شیخ محمد علی امینی طی سخنانی، حضور جوانان در مراسمات مختلف دینی را نشانه رغبت و علاقمندی ایشان در امور مختلف دین خواند و گفت: فرصت های عبادت مسیر جبران خطاها و اشتباهات گذشته بشمار می روند و امروز خوشبختانه این توانایی و استعداد در نسل جوان ما دیده می شود که بتوانند بار مسئولیت های زندگی را به دوش بکشند. سوابق نشان می دهند که نخبه های علمی مسلمان در عرصه های مختلف دانش آثار نیک و ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته اند. دانشمندان برجسته ای که در طول تاریخ درخشیدند از میان همین امت و برخواسته از شهرهای بزرگ و روستاهای دورافتاده بودند. حتی از محروم ترین مناطق نیز نخبگان مسلمان به بزرگترین آوردگاه های جهان علمی و صتعتی راه پیدا کرده اند.

شیخ امینی با یادآوری این مطلب که پیشرفت های دانشمندان غربی در عرصه امروز را نمی توان انکار کرد، افزود: استعداد غربی ها در قیاس با نخبگان مسلمان یکسان نمی باشد، لیکن پیشرفت های آنها در اثر غفلت دنیای اسلام بوده است. این رویه از سوی دیگر فضای کافی را برای غربی ها به وجود آورده است تا بتوانند به حرکت خود شتاب بیشتری بدهند. به خوبی می دانیم که در عصر پیشرفت اسلام نام و نشانی از صنایع بیگانه در میان نبود و طی دورانی اکتشافات در مناطق قاره سبز توسط دانشمندان مسلمان صورت می گرفت. جوانان اروپایی در دانشگاه های پیشرفته ممالک اسلامی ثبت نام کرده و الفبای علم را بنا به اعتراف خود از اساتید برجسته این امت الهی آموختند. فرزندان مسیحی و کلیمی، اسلام را دین رافت و عطوفت شناخته و از زندگی در کنار دانشجویان مسلمان به خود افتخار می کردند.

مدیر مدرسه دینی سلطان العلما بندرلنگه تاکید ورزید: خروج از در جازدگی و حرکت به سوی افق های پهناور علم و صنعت مسلماً مسلتزم گذر از سرگرمی های بیهوده و خوش گذرانی های بی فایده می باشد. گذشتگان ما عملکرد موفقی داشتند، چون آنها در ضمن تحصیل، دینمدار و خداشناس هم بوده و توفیقات را در بهره مندی از نعمت ها و برکات دین جستجو می کردند.آن نسل بیادماندنی با اراده آهنین در تحصیل بسیار کوشا و در دینمداری گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند. بدین جهت تا مادامی که اراده کافی در ما نباشد، تسلیم شدن در برابر دشمن اجتناب ناپذیر خواهد بود.

شیخ امینی خودباختگی را یکی از مهمترین آفات در جهان اسلام دانست و عنوان نمود: بی ادبی و جسارت به دین در نتیجه تبلیغاتی است که از سوی دشمنان امت به افکار و اذهان مسلمانان تزریق می شود. برای خنثی کردن تهاجم بیگانه نیاز به ایجاد تحول و اراده فولادین در خود داریم تا بتوانیم مانند عصر طلایی، اندلس های بسیاری را به پایتخت کشورهای اسلامی تبدیل سازیم. اگر اندلس و سایر قلمروهای اسلامی یکی پس از دیگری از دست رفتند به خاطر توطئه هایی بود که سیاستمداران غربی برای تبدیل و تقسیم امت واحده به سرحدات کوچکتر از راه ترویج تبلیغ بی حیایی و بی شرمی داشتند. قدرت ما به قرآن و کتب برجسته ای مانند صحیح بخاری و صحیح مسلم وابسته است. منابع قدرتمندی که بیگانگان بشدت از آنها ترس دارند، زیرا می دانند که اقتدار مجدد اسلام در گرو بازگشت امت مسلمان به سنت نبی مکرم امت و شیوه زندگی صحابه بزرگوار قرار دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن