اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ضرورت بهره گیری بیشتر از فضایل دهه سوم رمضان

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی سراج الدین استان گلستان پاداش صابران در برابر مصایب را بخشیده شدن گناهان و مغفرت در درگاه الهی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، قربان محمد آخوند کسلخه دهه سوم ماه مبارک رمضان را موسم تلاش بیشتر برای نتیجه گرفتن از فضائل و برکات در فرصت های باقیمانده آن خواند و گفت: در این ماه هر کاری که برای رضای صاحب ضیافت انجام شود به حال شخص سودمند و مفید خواهد بود. یکی از سنت های حسنه در این ماه افطاری دادن به روزه داران است، چنانکه می دانیم افطاری دادن حتی به اندازه یک خرما موجب نجات شخص از آتش جهنم می شود، پس باید برای این امر مهم تلاش کرده و از دیگران سبقت گرفت، چرا که باریتعالی، تنها خود می داند که در این ماه چه میزان پاداش عمل به حساب بنده اش واریز می کند.

یکی از پسندیده ترین اعمال ماه رمضان درک حال افراد مستمند و دستگیری از ایشان است. کسی که در رمضان تنها یک مشکل از بنده مسلمان را حل کند، خدای متعال در قیامت چندین مشکلش را برطرف خواهد کرد. خانواده هایی هستند که درآمد چندانی برای گذران ندارند و تنها با یک وعده روزگار می گذرانند.

آخوند کسلخه حادث شدن بلایا و مصایب را بخشی از وقایع زندگی دانست و افزود: مصادف شدن تولد فرزند در شروع اولین سال های زندگی مشترک شیرینی تشکیل خانواده را دو چندان کرده و والدین تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا اولادشان به خوبی تربیت شود، اما بعضا شاهد هستیم که فرزندی برومند از یک خانواده مسلمان بنا بر تقدیر الهی از دنیا رحلت کرده و مصیبتی سخت را برای خانواده بر جایی می گذارد. مصیبتی که تحمل آن گران و دشوار است. این رنجی است که بنا به فرموده جبرئیل امین، ملائکه نیز برای آن گریه سر می دهند.

مدیر مدرسه دینی سراج الدین استان گلستان یادآور شد: این گونه وقایع تلخ یک آزمایش عظما برای بنده مصیبت دیده است و خدای متعال از فرشتگانش سوال می کند که پدر و مادر مصیبت دیده چگونه به این مسئله واکنش نشان داده اند! لذا در این میان خوشبخت واقعی کسی است که با تقدیر الهی کنار آمده و راضی به امر الله باشد. چنانکه رب متعال به فرشتگانش امر می کند گناه صابران را بخشیده و کاخی مجلل در بهشت برای ایشان بنا نمایند تا در روز قیامت به آن داخل شوند.

از دست دادن فرزند و اموال و خسارتی هایی که به زندگی وارد می شود و اتقاقاتی که از آنها بعنوان بد بیاری و بدشانسی یاد می کنیم، همه و همه برای فرد مسلمان حکم ریخته شدن گناهان ما را دارند، بنابراین هیچ اتفاقی را خالی از حکمت ندانیم و بنا به فرموده اش صبر پیشه کنیم تا پاداش عمل نصیب گردد.

آخوند کسلحه محیط خانواده امن و خوشحال را بهشت زود رس برای اعضای آن توصیف کرد و با تاکید بر نقش محوری زنان در این باره خاطر نشان ساخت: زنان مسلمانان وظیفه دارند تا خویشتن را از نگاه نامحرم حفاظت کرده و از همسران خود بویژه در مسائلی دینی و مذهبی اطاعت نمایند. برقراری امنیت و آسایش در یک خانواده و جامعه بستگی به بینش دینی بانوان ما دارد. تربیت، نقش اصلی و اساسی در چگونگی سرنوشت فرزندان مان در روابط فردی و اجتماعی ایفا می کند. یک کودک از دو سالگی چیزی را یاد می گیرد که به وی با رفتار و کلام آموزش می دهیم و زن دیندار و کسی که به روزه ماه رمضان اهمیت می دهد، فرزند مومن تحویل مسجد می دهد. زنی که خود را در انظار بپوشاند دختری محجبه و پاکدامن به دانشگاه می فرستد. هر زنی که به این اصول پایبند باشد یقین بداند که به داخل بهشت خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن