اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

عالم اهل سنت خراسان شمالی: تحریم انتخابات «حرام شرعی» است

آوای سنت : عالم اهل سنت استان خراسان شمالی گفت: تحریم و عدم حضور در انتخابات «حرام شرعی» است.

عبدالغفور آخوند یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد ضمن حرام دانستن تحریم کنندگان انتخابات در کشور افزود: قطعاً در انتخابات شرکت خواهیم کرد و همگان را به حضور پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح دعوت می‌کنیم تا امنیت کشور و رفاه اقتصادی مردم تأمین شود و کشور به وضعیت بهتری ارتقا یابد.

وی گفت: اگر به این انتخابات اهمیت نداده و آن‌ را تحریم کنیم، طبیعتاً ضررش به ما و مردم کشور وارد خواهد شد و این حرام است. باید هرچه پرشورتر در انتخابات شرکت و وفاداری خود را به کشور اثبات کنیم که این عین وظیفه دینی و ملی مردم در قبال حاکمیت است.

مدیر مدرسه علمیه الاظهر اهل سنت دهستان باغلق راز و جرگلان ضمن دعوت از مسئولین و آحاد مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی به وِیژه اهل سنت کشور برای خلق حضور حماسی در انتخابات مجلس دوازدهم عنوان داشت: بی‌تفاوتی نسبت به امر انتخابات مشکلی را برطرف نکرده و چه بسا وضعیت اقصاد و معیشت مردم را بیش از پیش دچار آسیب می‌کند. بر این اساس هموطنان باید با حضور پرشور خود ضمن ابراز وفاداری به نظام نسبت به انتخاب فرد اصلح با دقت هرچه بیشتر عمل کنند.

وی ضمن توصیه به نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد: نامزدهای انتخاباتی باید از وعده‌های غیرمنطقی و دست نیافتنی پرهیز کنند و نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به خصوص در بخش معیشتی و اقتصادی به کار گیرند.

عالم دینی اهل سنت در استان اضافه کرد: دشمنان به انتخابات سال جاری ایران چشم دوخته‌اند و تلاش خواهند کرد تا مشارکت مردم را کاهش دهند. فلذا شرکت در انتخابات در این برهه حساس امری واجب، ملی، شرعی و ضروری و بسیار حائز اهمیت است و باید مردم باشور و شوق بیشتری در آن شرکت کرده و فریب نقشه‌های شوم استکبار جهانی را نخورند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن