اهل سنت ایرانعمومی

عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت خاش گفت: عشق و ارادت و محبت به ساحت اهل بیت علیهم السلام شیعه و سنی نمی‌شناسد و همانگونه که اهل تشیع به خاندان نبوت احترام قائل هستند، حب اهل بیت از ایمان اهل سنت به شمار می‌رود.

مولوی محمدعلی شهنوازی  گفت: جامعه اهل‌سنت نسبت به پیامبر و صحابه و اهل بیت احترام ویژه‌ای قایل بوده و محبت آن‌ها را در دل و سینه دارند.

وی افزود: این عشق و ارادت و محبت جزیی از ایمان اهل سنت محسوب می‌شود و هیچ فردی از امت اسلامی اجازه ندارد نسبت به خاندان نبوت بی‌ادبی کند.

این عالم اهل‌سنت بیان کرد: در شهرستان خاش و شهر‌های سیستان و بلوچستان بسیاری از مسلمانان شیعه مذهب مطابق با مذهب خود در ایام شهادت امام حسین علیه السلام و سایر بزرگان دینی با امنیت کامل به عزاداری و سوگواری می‌پردازند و حتی از اهل سنت نیرو‌هایی برای حفاظت عزاداران با نیرو‌های امنیتی و انتظامی همکاری دارند.

وی ادامه داد: تفرقه افکنی و توهین به مقدسات امت اسلامی از اهداف شوم دشمنان بوده و یقیناً مردم ما در این منطقه و کشور با ترفند‌ها و توطئه‌های دشمنان مقابله و نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کنند.

امام جمعه اهل‌سنت شهرستان خاش با محکوم کردن اهانت به ساخت مقدس کلام الهی در کشور‌های غربی و اروپایی، بیان کرد: به آتش کشیدن قرآن کریم و صدور مجوز برای انجام این اقدام شنیع به بهانه آزادی بیان و عقیده، بالاترین جهالت بوده و انتظار می‌رود ملت‌ها و دولت‌ها در کشور‌های اسلامی سوئد و دانمارک را تحریم کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن