اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

عشق و محبت به رب، یاد او را در دل ما زنده نگه می دارد

آوای سنت : مولوی چابهاری بیان کرد: وقتی محبت و عشق الهی در وجود انسان فواره بزند، قلب آن انسان همیشه و بی‌درنگ به یاد خداوند می‌افتد.

مولوی عبدالرحمن چابهاری امام جمعه اهل سنت چابهار در جلسه حلقه‌ی اصلاح نفس حرمین شریفین گفت: وقتی محبت و عشق الهی در وجود انسان فواره بزند، قلب آن انسان بی‌درنگ همیشه به یاد خداوند می‌افتد، این قاعده و رسم دنیاست که هرکس چیزی را زیاد دوست داشته باشد، به کثرت اسم او را می‌برد.

وی در ادامه افزود: حدیثی در همین مورد از حضرت رسول خدا صلی الله علیه و سلم روایت شده که حضور اقدس در تمام حالات ذکر خداوند متعال را به جا می‌آورد، حتی نقل شده که رسول خدا صلی الله علیه و سلم در آن حالت سخت موت قرار داشت، فرمود: اللهم الرفیق الاعلی. بعد از فرمودن این جمله روح نازنینش پرواز کرد. الرفیق یکی از نام‌های مقدس خداوند متعال است.

مولوی چابهاری بیان کرد: اهمیت ذکر در زندگی بسیار است، احادیث زیادی تاکید فراوان بر ذکرالله دارند، برای همین اگر بررسی شود برای تمام حالات زندگی یک ذکری وارد شده، حتی نقل شده که در وقت پوشیدن لباس این دعا ورد شود که: اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ أَنْتَ کَسَوْتَنِیهِ، أَسْأَلُکَ مِنْ خَیْرِهِ وَخَیْرِ مَا صُنِعَ لَهُ، وَأَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّهِ وَشَرِّ مَا صُنِعَ لَهُ.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن