اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

غرب درصدد از بین بردن غیرت دینی جامعه اسلامی

آوای سنت: استاد حوزه انوارالعلوم خیرآباد تایباد، دسیسه چینی و فساد را هنر دشمن برای از خنثی کردن غیرت دینی در جوانان مسلمان دانست.

به گزارش آوای سنت، مفتی علیرضا رسولی در جریان پنجمین نشست مشترک جوانان و اساتید حوزه حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد تایباد، انبیاء را برگزیده شدگان خدای متعال در مسیر نصرت دین خواند و گفت: این انتخاب نه از روی نیاز است و نه از روی ناآگاهی و باریتعالی کسی را انتخاب می‌کند که انابت به سوی الله و علاقه به یاری دین را هدف و مقصد بدانند، پس باید این طلب و شوق در ما باشد تا خدا ما را در گروه منتخبین قرار دهد.

برای انتخاب شدن در حکومت الهی و دین الله، باید در وجود شخص انابت و طلب باشد. تاریخ ثابت کرده اسا افرادی که طلب را در خود به رشد رسانده اند، جزو منتخبین الله قرار گرفتند. متأسفانه برخی نمازگزاران در مساجد نیز با موبایل مشغول شده و یا اینکه به چیزهای بی‌ربط می‌پردازند، این قبیل افراد طلب دین ندارند.

مفتی رسولی در فرازی از علامه ندوی (ره) افزود: امروز انسانیت به افرادی مانند صحابه نیازمند دارد که برای رساندن دین الله و نصرت آن از همه چیز، حتی از آینده خود می گذرند، لذا اولین چیز طلب و انابت می باشد. عده‌ای هم هستند که فقط آرزو دارند به چیزهای ارزشمند برسند!

باید بدانیم که تنها با امید و آرزو کاری از پیش نمی‌رود. ازاصحاب کهف بعنوان نمونه ای در تاریخ یاد شده است که از موقعیت و شغل خود دست کشیده و به گفتن حق پرداختند. در صدر اسلام، جوانانی بودند که دین را نصرت کردند که از میان آنها می‌توان از حضرت سعد رضی الله عنه نام برد و یا حضرت طارق بن زیاد که با غیرت دینی اندلس را فتح کرد.

استاد حوزه انوارالعلوم خیرآباد تایباد، دسیسه چینی و فساد را هنر دشمن برای از خنثی کردن غیرت دینی در جوانان مسلمان دانست و یادآور شد: مخالفان اسلام برای عقب نشاندن دنیای اسلام سخت کار می کنند تا راحتی را از ما بگیرند. جوان امروز به کارهایی افتخار می‌کند که در شان یک انسان نیست.

متاسفانه هویت ما از دست ما رفته و بی‌اراده، بی‌هدف و بی انگیزه شده‌ایم. در گذشته جوانان مسلمان گرد هم می‌ نشستند و از اهداف عالیه خود سخن می‌گفتند. سلطان محمد فاتح با وجود همه مشکلات از هدفش کوتاه نیامد و تا زمانی که قسطنطنیه را فتح نکرد، آرام نگرفت.

مفتی رسولی، تمام بدبختی ‌های امروزی را متوجه مسلمانان دانست و عنوان کرد: قانون الهی این است که تا خود قوم به فکر تغییر نشوند، خداوند کاری به آنها ندارد. چنانچه فرموده است، متاسفانه ما حاضر نیستیم محرمات را کنار بگذاریم و یا برای نماز صبح حاضر بشویم. فریب های شیطان فعال است و برای محروم کردن یک جوان، ابتدا برای محروم یک جوان، اول لقمه او را حرام می کند. کسی که لقمه او از حرام باشد، توفیق عبادت از او سلب می ‌شود.

کسی که بر ضعیف‌تر از خودش ظلم ورزد و یا به نوعی در حق کسی تجاوز کند از نعمت بندگی محروم می‌گردد. چرا که آه مظلوم او را مورد خشم خداوند قرار می‌دهد.یکی دیگر از راه ‌های گمراه کردن جوانان، مشغول کردن آنان به شهوت ‌ها و گناهان و چیزهای بی‌فایده می‌ باشد تا اینکه در هیچ کاری پیشرفت نداشته باشند.

وی با تاکید بر حفظ دینداری و پاکدامنی خار نشان ساخت: نبی مکرم صلی الله علیه وعلی آله وسلم در حدیثی چند گروه را زیر سایه عرش خداوند جای می‌گیرند. یک گروه جوانانی هستند که با عبادت خلق و خو گرفته‌اند و گروه دیگر جوانانی‌ که از ارتکاب به فحشا خود را حفاظت می‌ کند. یکی از راه‌ های اصلاح شدن، همنشینی با اهل دین است. قطعا نشست شما با اهل دین، مایه حفاظت جوانان می‌گردد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن