اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ماموستا قادری : روحانیون اهل سنت در میان بی مهری مردم و مسئولان گرفتارند

آوای سنت : امام جمعه پاوه در نشست هم اندیشی روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه گفت: امروز مردم به ما می‌گویند: شما دولتی هستید و دولت باید به شما کمک کند و مسئولان به ما می‌گویند: شما مسئول مذهبی خودتان هستید، مردم باید به شما کمک کنند و ما در میان این دو سیاست مانده‌ایم تواضع منتهی به جذب و تباغض و تندروی منتهی به دفع است . تواضع منتهی به جذب و تباغض و تندروی منتهی به دفع است.

حاج ماموستا قادر قادری امام جمعه پاوه در بخشی از سخنانش در نشست هم اندیشی روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه که در مسجد جامع پاوه برگزار شد با انتقاد از وضعیت زندگی روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه گفت: قبول داریم دولت‌های گذشته و حال جمهوری اسلامی خدمات شایسته و قابل‌تقدیری انجام داده‌اند، قبول داریم از ۵۰۴ مسجد اهل سنت در استان کرمانشاه بیش از نصف آن در دوران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ساخته شده‌اند از این بابت شاکر خداوند و سپاسگزار مسئولین هستیم اما آنچه درد ماست و هرگز حل نشده است، وضع زندگی روحانیون ما و بی‌برنامگی مدارس علوم دینی ماست.

وی با بیان اینکه ما کردها ضرب‌المثلی داریم و می‌گوییم «کوردی به ری له هه ر دوو جه ژن»، در ایام قدیم یک نفر کورد برنامه‌ریزی کرد که در دو جشن حضور داشته باشد، قصد سفر می‌کند تا در فلان روستا مراسم جشن را برگزار کند و به راه می‌افتد، تا به روستای موردنظر می‌رسد جشن‌ تمام شده است؛ سپس برای برگزاری عید دوم به روستای خودش برمی‌گردد و اتفاقاً لحظه‌ای که به منزل می‌رسد، می بنیند جشن روستای خودشان هم برگزار شده است!! گفت :امروز مردم به ما روحانیون می‌گویند: شما دولتی هستید و دولت باید به شما کمک کند و مسئولان به ما می‌گویند: شما مسئول مذهبی خودتان هستید، مردم باید به شما کمک کنند و ما در میان این دو سیاست مانده‌ایم و نمی‌دانیم چکار کنیم.

حاج ماموستا ملا قادر قادری افزود : ما بعنوان روحانیون و علمای اهل سنت از جناب حجهالأسلام‌والمسلمین غفوری درخواست داریم به این مسئله ورود کنند یا مثل قبل از انقلاب ما را آزاد کنند. همچنان که توانسته‌ایم در طول تاریخ ورود اسلام به منطقه از مردم و از مسجد و مدارس علوم دینی دفاع کنیم، امروز هم دفاع خواهیم کرد اگر هم نمی‌خواهند ما آزادباشیم مانند آموزش‌وپرورش مدارس ما را بسازند و برای روحانیت ما حقوق ثابت در نظر بگیرند و کاملاً هم نظارت کنند اما اگرنه خودمان توان داشته باشیم و نه جمهوری اسلامی کاری برای ما انجام دهد و مدارس ما نیمه‌کاره و نیمه تعطیل و وضعیت طلبه‌ها و روحانیون ما هم مجهول باشد، واقعاً سخت است.

وی با بیان اینکه تواضع منتهی به جذب و تباغض و تندروی منتهی به دفع است و در تاریخ جواب نداده است گفت :باید راهی پیدا کنیم یا اینکه آزاد شویم و نظارتی نباشد و خودمان اموراتمان را انجام دهیم و یا اینکه نظارت دولت و نمایندگان محترم ولی‌فقیه باشد، ولی به‌اندازۀ ادارۀ محیط‌ زیست پاوه که کارش حفاظت از جنگل و حیوانات است، امکانات در اختیار روحانیون ما قرار گیرد تا بتوانند مساجد را اداره کنند و خودشان هم محترمانه زندگی کنند.مردم ما از داعش پیروی نکردند چون می‌دانستند تندروی منتهی به شکست است ما همیشه در سنگر تواضع بوده‌ایم و هستیم و خواهیم بود./ سلام پاوه

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن