اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ماموستا مومنی: هدف بیگانگان انزوای بین المللی ایران است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت آستار هدف دشمن را به انزوا کشاندن ایران در جامعه بین المللی خواند.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالحمید مومنی در گفتگو با خبرنگار ما هدف شبکه های بیگانه از طرح تحریم انتخابات پیش رو را به انزوا کشاندن ایران در سطح بین المللی خواند و گفت: هدف اصلی این شبکه های که از مدتی پیش جز درباره انتخابات کشور سخن نمی گویند، تضعیف رفراندمی است که سرنوشت آن توسط مردم رقم می خورد. فرایند انتخابات در ایران همچون گذشته با نظارت دستگاه هایی انجام می شود که نخواهند گذاشت، حقی از کسی ضایع شود. بنابراین تلاش بیگانگان در به زیر سوال بردن اصل قضیه به جایی نخواهد رسید.

وی با تاکید بر این نکته که در دولت آینده مطالبات حرف اول را خواهد زد، افزود: مردم نباید فریب افکار مسموم فریب خوردگان در داخل و خارج از کشور را بخورند. آنها سعی دارند بگویند که سرنوشت این انتخابات از پیش تعیین شده است، اما تجارب گذشته نشان می دهد، تنها کسانی به راس قدرت می رسند که بیشترین آرا را از مردم می گیرند. البته در این مسئله که عملکرد دولت ها در دو دهه گذشته نتوانسته است، جلوی گرانی ها را بگیرد، هیچ تردیدی وجود ندارد.

به اعتقاد بنده رئیس جمهور آینده کشور نباید مشکلات معیشتی را به مسائل گذشته قبل از انتخاب خود ربط دهد. متاسفانه برخی مسئولین ما عادت کرده اند تا در گذشته بسر ببرند، حال آنکه آنها انتخاب می شوند تا حال و آینده مردم را بسازند و نسبت به وعده هایی که می دهند، پایبند باشند.

ماموستا مومنی مطالبات به حق اهل سنت کشور را قابل پیگیری تا حصول نتیجه لازم دانست و اظهار داشت: یک ایراد اساسی این است که ما انتظار داریم رئیس جمهور به شخصه به مشکلات استان ها ورود کرده و درباره آن دستور صادر کند، در حالی که نمایندگان دولت انتصاب می شوند تا به مطالبات ساکنین رسیدگی نمایند. لذا برای حل هر مشکلی ابتدا می بایست به نزدیکترین مرجع در استان مراجعه شود. تردیدی نخواهد بود که در صورتی که مقام دولتی نتواند انتظارات عمومی را برآورده سازد، مدت زیادی در کرسی قدرت باقی نخواهد ماند. اگر در گذشته مطالبات مختلفی مطرح بود، امروز اولین مطالبه مردم جلوگیری از گرانی ها و ثبات در قیمت ها است.

کاندیداهای انتخابات رئیس جمهوری باید به این سوال جواب بدهند که در صورت انتخاب شدن، چه طرح ها و برنامه هایی را برای پایدار نگه داشتن قیمت ها دارند و در صورت عدم موفقیت چه توضیحی به ملت ارائه خواهند کرد.

امام جمعه مسجد جامع شیخ محله استارا سیاست انتصابات ها در کشور را اشتباه توصیف کرد و یادآور شد: تا پیش از مجلس ششم شورای اسلامی انتصاب ها در استان ها عمدتا بر اساس شایسته سالاری صورت می گرفت، اما چندین دوره است که بیشترین انتصاب ها از میان افراد یک گروه و جناح خاص صورت می پذیرد. عده ای هستند که چند صباحی را با کاندیدای مورد نظر همکاری می کنند و سپس می بینیم که مسئولین شهرستانی و استانی از میان همان تعداد مشخص انتصاب می شوند. این شیوه و سیاستگذاری مسلما اشتباه است و خسارات جبران ناپذیری را به بدنه دولت و کشور وارد می کند. ما در کشور افراد کاربلد و کاردان کم نداریم که می توانند با ذوق و سلیقه خود یک شهر را به تحول برسانند. تحول چیزی است که باید به چشم دیده شود، اما گویا برای برخی مسئولین عادت شده است، طوماری از عملکردهایی را به روی کاغذ بنویسند که به چشم دیده نمی شوند. افراد کارنابلد جز اتلاف وقت و استفاده از فرصت شغلی به نفع خود، کاری که به نفع مردم باشد انجام نمی دهند.

ماموستا مومنی تاکید کرد: رئیس جمهور آینده کشور باید فکر بهتری برای اطلاع از نظر مردم درخصوص عملکرد مسئولین انجام دهند. طرحی که بتواند در کمترین زمان ممکن منجر به نتیجه گردد. دولت باید زمان مشخصی را برای ارزیابی عملکرد مسئولین تعیین کرده و نظر مردم را در خصوص عملکردها مطالبه کند. به این ترتیب خواهیم دید که کمتر مسئولی بخواهد و یا بتواند از خود کم کاری نشان دهد. رای ما نباید به خاطر تعهدی باشد که یک کاندیدا به ما می دهد، چون در نبود تخصص، تعهد مفید نخواهد بود. رسانه ها می بایست از اعضای شورای شهر بخواهند تا پاسخگوی رنج های مردم از تریبون عمومی باشند. آنها امروز از تریبون های خود به مردم وعده انواع و اقسام خدمات را می دهند، لیکن پس از انتخاب از اجتماع فاصله می گیرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن