جهان اسلامعمومی

احداث بزرگ‌ترین موزه جهان درباره حضرت محمد(ص)

آوای سنت : دولت کویت اعلام کرد: این کشور تصمیم دارد بزرگ ترین موزه در جهان درباره زندگی نامه و سیره پیامبر اکرم(ص) را تاسیس کند.

به نقل از خلیج آنلاین،  «فهد الدیحانی» مدیرکل هیئت عمومی نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و سنت نبوی و علوم آن در کویت گفت: «عیسی الکندری» وزیر اوقاف و امور اسلامی مسئولیت تاسیس موزه جدید درباره سیره و زندگی پیامبر اکرم(ص) و مدیریت آن از دبیرخانه اوقاف به نهاد ما محول شده است.

الدیهانی افزود:  این موزه در مساحت ۲۵ هزار متر مربع در منطقه مبارک العبدالله ساخته می شود. این موزه شامل ۱۴ سالن است که زندگی و سیره پیامبر اکرم به زبان های مختلف جهان به نمایش گذاشته می شود. همچنین نسخه های خطی نادر و نسخه هایی از قرآن کریم نیز در این سالن ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این موزه مقصدی برای ساکنان کویت و مسافران دیگر از تابعیت ها و ادیان مختلف خواهد بود تا با زندگی بهترین انسانی که خداوند آن را خلق کرده است، آشنا شوند.

الدیهانی گفت: کمیسیون قرآن تلاش ها خود را به کار خواهد گرفت تا این کار بزرگ را به بهترین شکل متناسب با جایگاه پیامبر اکرم(ص) انجام دهد.

وی به مدت زمان تاسیس این موزه و زمان افتتاح آن را مشخص کرده است. همچنین وزارت اوقاف کویت نیز درباره جزئیات این تصمیم گزارشی ارایه نکرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن