اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ما مسلمانان باید در بیداری مردم دنیا در رابطه با فلسطین سهیم باشیم

 آوای سنت : سیده حمیده حسینی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج در وبینار “نقش بانوان در مقاومت اسلامی و فلسطین” که به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانیکه زنان ایمانی فلسطین حضور دارند مقاومت هم ادامه دارد، زیرا این زنان هستند که علیرغم تاثیر پذیری احساسی و عاطفیشان در برابر اشغالگری شان و اسارت و کشته شدن حضور پررنگ دارند.

وی افزود: زنان فلسطینی با حفظ کرامت از سرزمین خود حمایت می‌کنند و با تربیت ایمانی نسل ها و انتقال شجاعت و دلاوری به فرزندان خود مقاومت را آموزش می‌دهند چراکه اگر این چنین نبود شاید فلسطین در همان روز های ابتدایی بی نام و نشان می‌شد و هویت فلسطینی در هیچ جا تاریخ وجود خارجی نداشت.

حسینی تصریح کرد: اگرچه در تاریخ با وجود محدودیت هایی که برای زنان بود، مانع دیده شدن آنان شد اما ما نباید از نقش زنانی که در پیشبرد اهداف والای الهی و روشنگریشان غافل شویم.

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج اذعان کرد: صبر و هوشیاری و درک عمیق زنان در مشکلات در بسیاری از برهه های تاریخی موجب پیروزی شده است. امروز تداوم مقاومت فلسطین، مدیون زنانی است که درد هجران اسیری مردان خود و شهادت کودکان و فرزندان خود را با ایمان قوی پذیرفته اند.

وی ادامه داد: تاثیر زنان را باید زمانی درک کرد که به جای اینکه برای شهادت فرزندانشان مویه و زاری کنند، از فضیلت های شهادت می‌گویند.با شناختی که از زنان شجاع فلسطین داریم آنان واقعا انسان های تربیت شده مکتب رسول الله (ص) هستند و اقتدار مردان مقاومت تربیت شده مادرانی هستند که عشق به وطن و سرزمین خود را دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج خاطر نشان کرد: این ایمان و شجاعت و عقیده و باور مادران قدرتمند غزه است، کشتن کودکان بی پناه نقاب از پلیدی اسرائیل برداشت و دنیا فهمید که غرب تهی از مهر و دیانت است و هیچ امیدی به آن نیست.

حسینی تصریح کرد: یهودیان کینه توز سر سخت ترین دشمنان دین هستند و مرتب در حال مکر و نیرنگ علیه ملت ها بوده و هستند. عجیب اینجاست که برخی از کشورهای مسلمان، کشته شدن انسان های بیگناه که در پی حق خواهی سرزمین خود هستند نادیده می‌گیرند و قصد ندارند که کاری را از پیش ببرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج خاطر نشان کرد: مسجد الاقصی برای تمامی مسلمانان حائز اهمیت است. بنابراین تمامی مسلمانان باید بر وقایعی که در غزه اتفاق میافتد اهمیت دهند و این را بدانند که هرچند که به کار دنیا مشغول باشیم، مسجد الاقصی قبله اول مسلمین است و باید در بیداری مردم دنیا در رابطه با فلسطین سهیم باشیم./تقریب

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن