مذاهب و خطبه ها

اخلاص در نماز شما را از کار زشت و منکر باز می دارد

آوای سنت : آخوند عبدالکریم جاور امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس درخطبه های نماز جمعه ۳ آبان ماه ۹۸ سخنان خود را به توصیه های موکد رسول اکرم (ص) اختصاص داد : حضرت محمد (ص) در واپسین روزهای عمر پر برکت خود مردم را به عنایت ویژه به قرآن و اهتمام در نماز سفارش می کرند.

آخوند عبدالکریم جاور با اشاره به اینکه تمسک به قرآن از واجبات مسلمین است تصریح کرد: تعقل و تفکر در معانی آیات الهی چراغ راه هدایت انسان هاست و تمسک به قرآن و جدیت در نماز و سنن پیامبر (ص) موجب اصلاح امور و رفتارهای اجتماعی خواهد بود.

وی افزود: عمل به قرآن، احکام و شریعت اسلامی، خانواده و فرزندان شما را از گمراهی، انحرافات اجتماعی و آلوده شدن به فسادها و حتی نفرین بدخواهان حفظ خواهد کرد.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهارداشت: دشمنان اسلام با بهره گیری از امکانات و وسایل ارتباطی در پی انحراف افکار مسلمین به خصوص جوانان مومن از قرآن و نماز و کشاندن آنان به سوی جلوه ها و جاذبه های زودگذر دنیوی هستند.

آخوند عبدالکریم جاور خطاب به مومنین بخصوص جوانان تصریح کرد: این قدر به این دنیایی که در آن جوانی و قدرت زودگذر و ناپایدار است اهمیت ندهید، بلکه به آنچه رضایت خداوند در آن می باشد همت کنید که جاودانگی و سعادت دنیا و آخرت در این اصل است.

وی با قرائت آیه شریفه “وأقم الصلاه إن الصلاه تنهى عن الفحشاء والمنکر ولذکر الله أکبر” نماز را یکی از سفارشات موکد پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و اظهار داشت: اخلاص در نماز شما را از کار زشت و منکر باز داشته و موجب اصلاح باطنی اخلاق و رفتار شما مومنین می شود.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با بیان اینکه قرآن هدیه ی ارزشمند خداوند به انسان ها است؛ افزود: سعی کنید اعتقاد و نزدیکی به الله و پیامبر (ص) را در خود خالص تر و عمیق تر کنید که هدایت همه ما در این عمل نهفته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن