مذاهب و خطبه ها

اسلام بر نیکوکاری و مواسات تأکید دارد

آوای سنت : شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این که ” اسلام دین مهربانی است” درخطبه های نمازجمعه ( ۲ اسفند ۹۸) بر لزوم احسان و نیکو کاری و مواسات و همدردی با مستمندان تأکید کردند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت شهرستان، ایشان اظهار داشتند: انسان ها در خصوص شکر نعمت های الهی دو گروه هستند که گروه اول شکرگزار و گروه دوم کفران نعمت می کنند؛ خداوند به همه انسان ها رزق و روزی می دهد و رحمت های الهی شامل حال همه می گردد که انسان های مؤمن دراین هنگام شکرگزاری می‌کنند ولی کسانی که اعتقادی ندارند نسبت به نعمات الهی کفر می ورزند.

مولانا گرگیج ضمن تأکید بر انفاق و صرف اموال دنیوی در امور خیریه گفتند: انسان های نیک، مال و اندوخته های دنیوی خویش را در راه های خوب و درست هزینه می‌کنند ولی انسان بد، اموال خود را در راه های ناپسند صرف می کند؛ اعضای بدن و جوارح انسان جزو نعمتهای بزرگ الهی هستند و اگر خدای نا کرده هر عضوی را از دست دهیم فقدان بزرگی در وجود ما محسوب می شود.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با بیان این که “اسلام دین مهربانی است” افزودند: دین اسلام مخالف برده داری است و همیشه تاکید دارد که با دیگران، احسان و نیکی کنید و اگر شخصی نیازمند بود وی را اکرام و مورد لطف قرار دهیم، همواره به مستمندانی که با آنان صله رحم داریم توجه خاصی داشته باشیم، امروز افراد تهی دست بسیاری در همسایگی ما به سر می‌برند که پول نان ندارند و ما از آنان غافلیم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر خاطرنشان ساختند: ما برای امور بیهوده، هزینه‌های گزافی می‌کنیم اما از مستمندان غافل هستیم؛ لذا باید به فقرا و مساکین توجه خاصی کنیم، برخی اوقات شهروندانی با ما تماس می گیرند که نان شب ندارند و یا بیمارانی دارند که حتی توان هزینه پرداخت نسخه اش را ندارد لذا به چنین افرادی توجه کنیم.

عالم برجسته اهل سنت کشور با بیان این مطلب که “ما باید در جامعه با یکدیگر همدردی و مواسات داشته باشیم” ابراز داشتند: رسول الله (ص) فرموده است: اگر در خانه طعامی تدارک دیدید به فکر همسایه خود هم باشید؛ لذا تأکید بنده بر این است که در این ایام که زراعت و محصولی در منطقه نیست و جیب مردم خالی است به فکر نیازمندان و مستضعفان باشیم.

ایشان در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بر رعایت نکات بهداشتی فردی جهت پیشگیری از بروز ویروس کرونا نکاتی را مطابق شریعت اسلامی و احادیث پیامبر (ص) به نمازگزاران توصیه کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن