مذاهب و خطبه ها

اعمالی مانند رقص و پایکوبی بر خلاف آموزه های دینی است

آوای سنت: استاد مدرسه دینی احسن العلوم زرنج، بی حجابی و پایکوبی در مجالس رقص و آواز را بدور از شان و شخصیت مسلمانان توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت: مولانا مفتی حق نواز حق جو در سخنانی با اشاره به مشکلات دنیای اسلام با تاکید بر این نکته که امت های گذشته به دلیل نافرمانی از دستورات الهی مورد تادیب و غضب قرار گرفته اند، گفـت: تعجبی ندارد که امروز امت مسلمان نیز چوب کج روی ها را می خورند. در طول تاریخ زندگی انبیاء اقوامی بودند که از راه الله به مسیر شیاطین منحرف شده و سرانجام بوسیله بلایای آسمانی مانند باران های سیل آسا و بادهای سیاه و خوفناک زمین گیر شدند

با وجود آنکه هلاکت شان را به چشم می دیدند، اما نگاه ایمانی در آنها گم شده بود و چشم بصیرت نداشتند تا مشاهده کنند خشم الله چگونه می تواند انسان ها را در یک لحظه به هلاکت برساند.

امروز سنت ها کم رنگ و فراموش شده اند. ظواهر دنیوی یکی پس از دیگری شکل تازه ای پیدا کرده و قرآن ها را در کنج طاقچه فراموش شده اند. از زندگی هیچ لذتی نمی بریم. دغدغه ها دست از سرمان برنمی دارند، صبح تا شب را با خیال و ناراحتی گذران می کنیم، لیکن بر آیین های دروغین اصرار ورزیده و از درون به برون افتاده ایم!

مولانا حق جو نتیجه مخالفت با نسخ ایمانی رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم را افزایش درد و غم در زندگی مسلمین دانست و افزود: آنچه که در زمان فعلی بر امت مستولی گشته، آسیب های جسمانی نیستند، زیرا صدمه های بدنی با روش های درمانی التیام میابند، ولی برای التیام مصائب روحی فکری نمی شود و با راه های علاج را می دانیم در عین حال زینت های دنیوی افکار ایمانی امت را به تسخیر در آورده و از این رقابت فانی دل کنده نمی شویم. انسان روزی متولد می شود و روزی دیگر می میرد تا سرای فانی را ترک کند، اما خود را از درک این حقیقت عاجز می دانیم و چنان پا به پای دنیا پیش می رویم گویی که تا ابد در این سرا باقی خواهیم ماند!

استاد مدرسه دینی احسن العلوم زرنج در ولایت نیمروز افغانستان، یگانه راه رسیدن به حال خوب را ارتباط مستمر با خالق یکتا خواند و تاکید کرد: متاسفانه عمل به طریقه نورانی نبی مکرم اسلام در آن حدی نیست که از یک مسلمان انتظار می رود و شعائر بر اعمال غالب شده اند. بدون شک خالق دانا همه بندگانش را دوست می دارد، ولی بیشماری انسان ها، محبت دنیا را به هم کلامی با الله ترجیح می دهند. حب پول و مال دنیا روی چشم ها پرده انداخته اند و این مسئله نه فقط باعث دوری از دین و بلکه مخالفت هایی را هم به دنبال داشته است!

مولانا حق جو متذکر شد: هر عملی که برخلاف آیین اسلام و قرآن باشد در حکم مخالفت با الله است. زنا، قمار، فساد مالی و خوردن مال مردم به معنای نافرمانی از کلام الله است و کسی با حرام و فساد خوشبخت و عاقبت بخیر نخواهد شد. ویروس های کشنده همان بلایای آسمانی هستند که نازل می شوند. سیلاب ها و تند بادها به قدرت خدا اتفاق میافتند و اگر به حرکت در آیند کسی نمی تواند مانع از ویرانی ها شود.

زلزله هایی که شهرها را به تلی از خاک و ویرانی تبدیل می کنند یک علامت و هشدار جدی تلقی کنیم. رقص، آواز، بی حجابی، بی حیایی، پایکوبی در عروسی ها از شان و شخصیت یک مسلمان بدور است. آواز سر دادن بانوان در جمع عمومی برخلاف ارشادات قرآنی است و فساد را ترویج می دهد. زمانی که تالارها از آدم ها پر باشند، مساجد خالی می شوند و صف های نماز به حداقل می رسند. در این وضعیت خاتمه کار همراه با ایمان نخواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن