اخبارخارجی

ممنوعیت پخش فیلم «اسپایدر من» در کشورهای اسلامی

آوای سنت : نمایش فیلم جدید «اسپایدرمن» به خاطر وجود صحنه‌ای در حمایت از افراد تراجنسیتی در سینماهای چندین کشور اسلامی متوقف شد.

به نقل از دیلی میل، فیلم پرفروش جدید Spider-Man: Across the Spider-Verse از فهرست سینماهای چندین کشور با اکثریت مسلمان حذف شد.

شرکت Empire Entertainmentt، توزیع‌کننده خاورمیانه این انیمیشن ساخت Sony Pictures، هنوز در این باره توضیحی نداده است.

هیچ ممنوعیت صریحی برای این فیلم اعلام نشده است. یک منبع نزدیک به فیلم که مایل به اعلام نام خود نبود گفت هیچ انتظاری وجود ندارد که فیلم Across the Spider-Verse در امارات متحده عربی نمایش داده شود.

در صفحه رسمی توئیتر سینمای عربستان سعودی، در بیانیه‌ای همراه با پوستر فیلم آمده است که این سازمان هیچ فیلمی را که با مقررات محتوای رسانه‌ای کشور مغایرت داشته باشد و شرکت‌های تولیدکننده آن متعهد به اجرای اصلاحات لازم نباشند تأیید نخواهد کرد.

این فیلم ابرقهرمانی با حضور مایلز مورالز، در نقش مرد عنکبوتی در سینماهای ایالات متحده در اوایل ژوئن اکران شد. در ابتدا قرار بود نمایش آن در ۲۲ ژوئن (اول تیر) و پیش از تعطیلات عید قربان در خاورمیانه آغاز شود. این فیلم هفته گذشته در برنامه‌های سینمایی کشورهایی مانند کویت، امارات، عمان، عربستان سعودی، قطر، بحرین، لبنان و مصر قرار گرفت اما نمایش آن به طور ناگهانی متوقف شد.

گفته می‌شود وجود یک صحنه که پرچم تراجنسیتی که روی آن عبارت «از بچه‌های ترنس محافظت کنید» دیده می‌شود باعث ممنوعیت نمایش فیلم شده است.

امارات متحده عربی این فیلم را به‌طور رسمی ممنوع نکرده است اما نمایش آن در سینماهای این کشور متوقف شده است. Emaar Entertainment، که یک نهاد دولتی است و شرکت بزرگ سینمای امارات متحده عربی Reel Cinemas، به آسوشیتدپرس گفته‌اند که فیلم را نمایش نخواهند داد. این شرکت، این تصمیم را به Empire Entertainment، توزیع کننده انحصاری سینمای فیلم‌های Sony Pictures در خاورمیانه نسبت داد. علاوه بر امارات و عربستان، کویت، مالزی، قطر، بحرین، عمان، لبنان و مصر نیز نمایش این فیلم را متوقف کرده‌اند.

در حادثه مشابهی در سال گذشته، فیلم «سال نوری» محصول دیزنی در ۱۳ کشور مسلمان به دلیل نمایش صحنه همجنس‌بازی ممنوع شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن