مذاهب و خطبه ها

بیماری ها و بلاها زنگ خطری برای آینده هستند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت طبس مسینا رجوع به دستورات خدای متعال را باعث نجات انسان از بیماری و بلایای طبیعی و غیر طبیعی خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولوی سید محمد حسینی در خطبه های نماز جمعه دوم اسفندماه با اشاره به مصرات دوزی از خدای متعال گفت: هر شخصی که ازخدای خودش فاصله می گیرد، باریتعالی هم او را به خود واگذار می نماید. پس تنها راه برای ارتباط نزدیک با خدای متعال انجام عمل استغفار و پرهیز از معصیت می باشد.

وی افزود: امروز دنیا در برابر ویروس کرونا به وحشت افتاده است. این زنگ خطری برای همه بشریت است. اینکه به خود مراجعه کرده و رفتار و کردارمان را پیش از اتمام زندگی به مسیر اصلاح برسانیم.
در دستورات آمده است که فرد باید از چیزهایی که برای وی ضرر دارد و خطرناک شناخته می شود ، دوری ورزد. هر شخصی که رو به جانب الله متعال بیاورد، همچون پادشاهی است که در مسیر هدایت و رستگاری قرار می گیرد.

مولوی حسینی با بیان اینکه بلایای آسمانی و زمینی نشانه و هشداری برای همه انسان هستند اظهار داشت: به گذشته خود نگاه کرده و ببینیم که چه میزان از دادن انجام کارهای نیک از جمله انفاق در راه الله و دادن صدقه دور افتاده ایم. صدقه دادن و خیرات و نیکی به دیگران بلاها را از جامعه دفع می نماید. مشغول بودن به ذکر و یاد باریتعالی باعث می شود تا محیطی عاری از بیماری و مشکلات داشته باشیم.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا یادآور شد: امروز بخشی از زندگی ما انسان ها در اموراتی می گذرد که دین مبین اسلام آنها را تایید نمی کند‌. مشغول بوذن به غیبت و بستن تهمت و افترا به دیگران در جامعه زیاد شده است و بدون آنکه به عاقبت این کارها پی ببریم به کرات به انجام این قبیل اعمال اصرار می ورزیم. پندار ما این است که دیگران را به نقد می کشیم و اعمال شان را مورد ارزیابی قرار می دهیم، حال آنکه باید حدود و شرایط اینگونه گفتمان ها را باید بر اساس دستورات قرآن کریم و سفارش نبی مکرم اسلام بکار ببندیم.

مولوی حسینی تسریح کرد: اگر حدود محفل جمعی ما رنگ و بوی تهمت و غیبت به افراد را دارد می بایست بشدت از برپایی این گونه مجالس پرهیز نماییم. امروزه متاسفانه بیشترین درصد غیبت و تهمت در مجالس جمعی صورت می گیرد. با آنکه می دانیم عمل غیبت جزو گناهان کبیره محسوب می شود، اما با اینحال زبان خود را از تکرار اذکار الهی محروم کرده و بهترین اوقات گرانبها را در جاهایی می گذراندیم که کمترین نفعی به حال ما ندارد‌.

زندگی انبیا و صحابه اکرم صلی الله علیه و آله وسلم معمولا با فکر ایتام فقرا و مستمندان سپری شده است. انسانی که دغدغه امور افراد فقیر و تهیدست را در سر داشته باشد، وقتش را در مجالس بیهوده سپری نمی کند. هر شخصی که زمان را مد نظر قرار داده و عبادت جزو برنامه ریزی های روزانه اش باشد، از غیبت و تهمت به دور خواهد بود.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: تربیت فرزندان یکی از مهمترین وظایف والدین در خانواده ها است، ما فراهم نمودن شرایط تحصیل و راحتی فرزندان همه وظیفه خود می دانیم، حال آنکه وظیفه ما زمانی بیشتر می شود که آنها پا به درون جامعه گذاشته و در معرض انواع و اقسام تهدیدات فرهنگی و عوامل انحرافی قرار می گیرند.
میل دعوت به مسجد در کشورهای مسلمان به نسبت گذشته فروکش کرده است. افرادی هستند که انجام عبادت را توشه راه خود قرار داده اند، لیکن توجه چندانی به امر به معروف و نهی از منکر ندارند.‌

پیشرفت تکنولوژی نباید باعث شوند تا از مسیر اصلی غافل بمانیم. خود را دانای مطلق نپنداریم. درجه، رتبه و مقام باعث نمی شوند تا شخص از انجام عبادت معاف گردد. ذکر الله تنها برای یک گروه خاص از جامعه نیست و همه به این کلید رهایی از دام اهریمن نیاز داریم.

مولوی حسینی همچنین گفت: بیماری هایی مانند کرونا و بلایایی از قبیل سیل، زلزله و آتش سوزی جنگل ها و مزاتع به فراوانی اتفاق می افتند و همه این ها زنگ خطری برای ما انسان ها هستند. برای اینکه بدانیم داریم راه را اشتباه می رویم و از هدف مقدس دور افتاده ایم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن