مذاهب و خطبه ها

ثروت و قدرت هیچگاه ضامن آرامش و سعادت نیستند

آوای سنت : آخوند عبدالکریم جاور ، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در نماز جمعه  ۶ دی ماه ۹۸ اظهار داشتند : برکات خداوند در همه افعال و لحظات دنیا، چه در زمان و مکان، حتی در خود انسان ها وجود دارد. مهم ترین نکته کشف برکات و بهره گیری از آن در جهت انسانیت و تقرب به الله متعال است.

آخوند عبدالکریم جاور اظهار داشت: ثروت، دارایی و قدرت هیچگاه ضامن آرامش، سعادت و یا امنیت شما نیستند. بلکه این رضایت خداوند است که به آنها برکت بخشیده و به شما آرامش و سعادت و امنیت می بخشند.

آخوند جاور تصریح کرد: حضرت محمد (ص) می فرمایند؛ اگر خواستار برکت خداوند و افزایش رزق و روزی خود هستید در درجه اول به پدر و مادر خود نیکی کنید. اگر فوت کرده اند در حق شان دعا کرده و به بزرگترهای خانواده و فامیل احترام بگذارید.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار کرد: رسول الله یکی دیگر از راه های جذب رحمت و برکات خداوند را به جا آوردن ” صله رحم ” برشمرده. یعنی ارتباط صمیمی با یکدیگر و جویای حال هم بودن در همه شرایط و حمایت از همدیگر به هنگام گرفتاری و مشکلات.

وی گفت: یکی از مهمترین برکات خداوند برای انسان ها کتاب قرآن است. در آیات قرآن علاوه بر احکام، شرع و اخلاق به موضوعات علوم طبیعی، صنایع و تجارت نیز اشاره شده بدین جهت قرآن جامع ترین کتاب در همه علوم دنیا است.

آخوند عبدالکریم جاور در ادامه افزود: اینکه امروزه می گویند درِ رحمت و برکات خداوند به مردم بسته شده و روزگار کشاورز و دامدار و اقشار مختلف مردم به تلخی می گذرد به جهت این است که از قرآن و از آنچه به ما تاکید و سفارش شده دورتر شده ایم. محصول و یا تولیدات نسبت به ده ها سال گذشته کم نشده بلکه بسیار هم افزایش داشته، ولی آنچه در این بین کاهش یافته یاد خدا، راه قرآن و سنت پیامبر (ص) و نهایتا رضایت الله متعال بوده است.

وی مردم را به خواندن و تعقل در آیات قرآن و بخصوص آیه شریفه “انعام” فراخواند و گفت: خداوند هر آنچه لازمه حیات و بقاء جهان هستی است در قرآن بیان داشته و کشف اسرار، چراغ هدایت و راه سعادت بر عهده ماست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن